Økomonien

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Økomonien

Postby Slagteren » Tue Jan 13, 2009 5:37:07

Hej Dir. Mogens Andersen.

Nu hvor vi har en finans krise over os i hele Danmark, og som osse har vidst sig at have ramt flere klubber i landet. Så vil jeg høre efter om hvor vigtigt syndtes du at trofaste fans er for en klub?

Hvis Finanskrise er over danmark så smutter mange "store" og "halvstore" sponser jo af gode grunde. Mener du så at det bliver vigtigere at priotere fans over erhvers folk eller er det stadig Erhvers folk over fans?

Hilsen
Mads
Slagteren

Re: Økomonien

Postby Dir. Mogens Andersen » Fri Jan 16, 2009 7:58:57

Kære Slagteren
Vigtigheden for trofaste fans er vigtigt, uanset om der er finanskrise eller ej. Finanskrisen er sådan set irrelevant i den henseende. Uden fans ville den opbakning spillerne gerne skulle have til specielt hjemmekampe udeblive, så jo fans er vigtige. Erhversfolk er også vigtige, for de ligger det økonomiske fundament for mange ting, så man kan ikke som du gør, stille det op mod hinanden hvad der er vigtigst. Begge grupper er af stor vigtighed. Men jeg tror godt jeg ved hvor du vil hen med spørgsmålet, jeg kunne forestille mig at du hentyder lidt til balkonbyggeriet! Der er visse steder i hallen (specielt siddepladserne) som kan blive meget generet, men det vil vi forbedre, så snart vi ser det samlede resultat. Mht ståpladser på Chrisfishtribunen, så vil det i mindre omfang bliver gene. Nu har jeg selv været på tribunen og kan godt se der er et par stolper, men så slemt er det altså heller ikke.Men jeg er godt klar over det er varm kartoffel. Der er altid personer som er mere kritiske end andre, og inden tvivl om de mest kritiske i denne sammenhæng har fået hældt lidt benzin på bålet, men sådan er livet også en gang imellem! Hvis det ikke var tribunen du hentydede til, så har jeg misforsået dig lidt :-)
Anyway, der skal skabes noget for begge parter. I vores lille organisation kommer over75% af den samlede omsætning fra sponsorere og Erhvervsfolk (dog ikke kun erhvervsklub) mens kun ca 15% stammer fra entreindtægter, så det er klart vi har blik for hvor den største omsætning kommer fra, men dermed ikek sagt at andre bliver nedprioriteret!

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Slagteren » Fri Jan 16, 2009 8:11:50

Hej Mogens

Self. var en af tingene den balkon som er ved og blive bygget, og det stolper som der kommer til og skemme noget af synet i hallen. Men det bliver godt og se det færdige projekt om hvordan der kommer til og være for de pladser som nu er generet af stolperne.

Med hensyn til Erhversfolk vs fans syndtes jeg du har en god pointe, jeg mangler bare en lille ting af dig og få svar på:
Hvor meget extra har det givet i billet indtægt ved og sætte prisen op?

Fordi vi er jo ikke mange derude og en af grunden er self. resultatet af starten på sæsonen. Men hvem gider og give ishockey en chance (altså nye/kommendene fans) hvis det koster så meget?

Glæder mig til og se hvem du finder som træner. God jagt.

Hilsen
Mads
Slagteren

Postby Dir. Mogens Andersen » Sun Jan 18, 2009 8:29:44

Hej Mads
Det er altid svært at gøre op hvad en evt stigning i forskellige priser har betydet, så det vil jeg ikke prøve på at konkludere i dette forum. Men hvis jeg lige skal kommentere det alligevel, så tror jeg at vores resulateter i sæsonen indtil nu, har haft langt større indflydelse på tilskuertallene end entreprisen, isoleret set!

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Corey » Tue Jan 27, 2009 10:05:53

Hej Mogens

"Nu hvor vi er ved økonomien"

Ishockey Danmark ser nærmest ud til at være ved at ramle sammen rent økonomiskt - men hvordan ser det ud for WH/EN ? og nej du behøves ikke at trække regnskabet frem ;) - bare et hint alá - alt går efter planen vi følger budgetet - vi kan også mærke krisen, men vi overlever etc. etc.

Jeg vil også gerne hører om du mener at vores dårlige resultater i denne sæson, blandt andet skyldes at de andre klubber har købt dyrere ind end de har råd til - eller er det os selv der har været for dårlige til at få det fulde udbytte ud af vores spiller materiale, som jeg egentligt ikke syntes er så dårligt endda.

Angående næste sæson og egenkapital reglen, ville det være rart at høre om I forventer at måtte nøjes med et lønbudget på 4 millioner, eller I forventer at egenkapital bliver/er blevet forbedret - f.eks til ca. 1,5 million ville være dejligt :)
Corey

Postby Dir. Mogens Andersen » Thu Jan 29, 2009 9:21:06

hej Corey
ved ikke om man kan skylde alle problemer på finanskrisen, det er måske lidt for belejligt. Alle har det svært, nogle har selvfølgelig en større pengekasse at tære af end andre, men alle hold har det svært isoleret set. Vi har da også mærket at tiden er en anden og det er svært at få tingene til at hænge sammen, men vi er ikke konkurstruet. Som situationen ser ud, så er der ingen fare for, at vi ikke spiller sæsonen færdig og der er ingen fare for at vi ikke stiller op til næste sæson.
Vi troede selv vi havde et hold der virkelig kunne være med til at præge ligaen i denne sæson. Vi var af den opfattelse at vi havde et rigtigt godt hold, og det mener jeg stadig! Men tabellen lyver desværre ikke, de andre har bare haft endnu bedre trupper og ja nogle hold har også brugt betragtelig flere penge end vi har! Ligaen har aldrig været bedre, men med de penge vi har haft til rådighed har vi ikke kunnet gøre andet end vi har gjort. mo visse andre hold har købt dyrer ind end de gar råd til, ja det vil jeg ikke kommentere på, men vi må jo se hvordan tingene hænger sammen alle steder, jeg ved bare at det er svært i denne tid! Dit gæt er så godt som mit :-) kig rundt og se de forskellige historier, så får du måske et ganske godt billede af tingene.

Vi må vente at se hvad vi har til rådighed næste år, som udgangspunkt kan vi skrive for 4 mio kr, men har vi egenkapital kan vi skrive for mere (dog max 6 mio). Men jeg vil også sige, at fordi vi evt har mulighed for at skrive for 6 mio næste sæson, er det ikke sikkret vi gøre det, ej eller fordi vi har mulighed for at skrive med udl, så er det langt fra sikkert vi gør det.

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Return to Debatør - Mogens Andersen