Hvad skete der lige Mogens?

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Hvad skete der lige Mogens?

Postby jogl » Fri Jan 23, 2009 12:00:33

Hej Mogens

Syntes det er fint at du har valgt at “stille op” til krydsforhør/debat i dette forum. Det giver jo også mulighed for at stille spørgsmål ved nogle af de ting som sker i klubben. Jeg vil understrege, at jeg har været fan af FIK/WH siden den første guldsæson, og jeg ønsker kun det bedste for klubben. Som fan sætter jeg selvfølgelig sportslig succes som 1. prioritet, selvom jeg godt ved at det økonomiske også skal være på plads. Men det har vi jo dig til at holde styr på.

Det som jeg har tænkt en del på gennem denne sæson, og som klubben vel egentlig fik lagt låg på ved at lukke ned for debatforum på klubbens hjemmeside er:

Klubbens sportslige afdeling, med Søren Lauritsen som chef, sammensætter truppen for sæsonen 08/09. Dette medfører bla. at kontrakten med Slava Fanduls forlænges med en sæson (man benyttede sig ikke af den option man havde) , og der skrives kontrakt med Konrad Reeder. Kort tid efter at truppen er på plads, meddeles det kortfattet at Søren Lauritsen stopper som sportschef med øjeblikkelig virkning.
Træningen til sæsonen 08/09 går i gang. Efter en uge på is og en træningskamp i Odense, vælger træneren at man ikke, under nogen omstændigheder, vil gøre brug af “Vores” tidligere topscorer Fanduls. Fanduls køres ud på et sidespor, hvilket senere medfører at kontrakten ophæves. Dette meddeles MEGET kortfattet på klubbens hjemmeside.
Forberedelserne til sæsonen fortsætter. Træningskampen i Aalborg har Konrad Reeder som målscorer, men han får samtidig en matchstraf der medfører at han ikke er med i den første kamp i Herning. Reeder er med i 2. og 3. runde mod Esbjerg og AaB. Herefter er det meget ON/OFF. Klubben (træneren) meddeler senere at Reeder ikke har de kvalifikationer som man forventede. Reeder`s historie ender på samme måde som Fandul`s. Reeder sendes dog ikke ned for at træne med 2. holdet.
Reeder sendes retur til CHL hvor han nu har spillet 36 kampe og produceret 41 point. Denne pointhøst er der ingen på WH holdet der kan matche på nuværende tidspunkt.

Som jeg ser det, har Heikki ikke været enig med den sportslige afdeling om sammensætningen af den oprindelige trup. Efterfølgende viste han absolut ingen interesse i at få det til at fungere med det materiale han havde til rådighed.

Her der det så jeg stiller spørgsmålet. Hvad skete der lige Mogens?

- Reeder og Fanduls blev vraget inden det hele startede. De fik på ingen måde chancen for at vise deres kvaliteter.

- Vores debatforum blev lukket pga “onde rygter”, hvilket i virkeligheden nok var “sande rygter”

Ha en fin weekend……….
jogl

Re: Hvad skete der lige Mogens?

Postby stoke city » Fri Jan 23, 2009 12:53:55

jamen det var da et skide godt spørgsmål jogl. The Konrad Reeder Situation er simpelthen sæsonens største gåde blandt klubbens fans, ihvertfald der hvor jeg står.

Men jeg tror nu ikke du får ret meget konkret ud af Mogens her i fuld offentlighed, men måske under fire øjne over en fadøl når Heikki er væk.
stoke city

Postby Dir. Mogens Andersen » Sat Jan 24, 2009 1:24:48

Kære Jogl
Ja umiddelbart kan det selvfølgelig godt se mærkeligt ud. Normalt vil jeg ikke kommentere konkrete personalemæssige sager i offentlig forum. Men vil godt kommentere visse af dine bemærkninger.
Der er en lille ting som er værd at bemærke i din udlægning. Der var ingen option i kontrakten med Fandul, det var en 2 årige aftale.men det er nok rigtigt nok at der i visse sammenhænge kom til at lyde som om der var en option, men det var der ikke. Allerede tidligt, kort tid efter slutspillet stoppede gjorde vi Fandusl opmærksom på hvordan vi så holdet 2008/2009, og det indebar ikke ham som en del af. Han valgte dog at dukke op alligevel, og det gjorde så at tingene udartede sig som de gjorde, med diverse rygter om hvordan vi behandlede ham. Og til disse rygter har jeg kun smil til overs for, nogle gange må folk godt bare tænke lidt fornuftigt. Vi behandler stadig folk på en pæn måde. Tingene kan selvfølgelig udlægges på mange måde, og en fjer bliver altid nemt til mere end de berømte 5 høns. Men lidt realitetssans skader ikke, når man hører diverse rygter.Jo han var en pointsluger, det skal der ikke herske nogen tvivl om, men han blev ikke vurderet som en holdspiller, der kunne få holdet til at fungere på den måde, som vores trænerstab og daværende sportsudvalg gerne ville. Det var altså en en enig sportschef og træner der ikke mente fandul var det rette valg. Så din udlægning er ikke helt korrekt.
Omkring Reeder, han gør det glimrende i CHL, hvor han spiller nu, men han fik ikke tingene til at fungere i Frederikshavn, når han fik chancen. Så kan du altid sige at han aldrig fik en rigtig chance, men nu har vi engang en trænerstab som vurdere disse ting, og det er det de er ansat til.

Hvorvidt trænerstaben ikke har vist vilje til at få tingene til at fungere er jeg MEGET uenig med dig i, jeg ved ikke hvor du har disse oplysninger fra?? Jeg tror ikke du færdes i og omkring omklædningsrummet så i bund og grund har du ingen viden om dette. Du kan selvfølgelig have fået anden eller tredie hånds informationer, som altid findes, men reelt kan du jo ikke bruge disse informationer til at konkludere noget udfra!!?? Og jo, spillerne på holdet har også venner som de fortæller noget, men det er jo synspunkter udfra et perspektiv, så jeg mener stadig din konklusion omkring manglende vilje er at fordreje sandheden en del.

Når ting ikke fungere eller vi ikke ligger der hvor vi alle kan vil ligge, så sker der som oftest at de negative ting og røster dukker op, og rygterne trives på bedste vilkår, men sådan er denne sportsverden, og det lever vi med. Det er jo også en del af charmen ved det, alt er dynamisk, intet er statisk. Så ja, hvad er det der sker, i bund og grund har vi bare ikke været gode nok i denne sæson (indtil videre), vi har haft alt for mange udsving og været for lidt kyniske når det har været nødvendigt. Min personlinge holdning er at vi ikke havde ligget spor anderleds selv om Fanduls havde været her, ej heller hvis Reeder var blevet. Hvis de var, havde vi ikke fået Vilen til klubben, og så havde vi i den grad manglet en arbejdsmand der samtidigt laver en del point - og jeg tror ikke vi kan være uenige i, at hverken Fanduls eller Reeder var arbejdsmænd??

Sikkert ikke de svar du havde forventet, men ting er som oftest hverken hvide eller sorte!

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Mr. Niceguy » Sun Jan 25, 2009 4:26:58

hey mogens..

jeg vil lige benytte lejligheden, til at spørge om dine security vagter, har beføjelser til at udøve magt på Q8 efter kampen.
Og vil gerne høre hvis jeg kan, om hvorfor ingen af Aab-erne rør ud under den store tumult, i syd-enden efter som flere af vores egen røg ud, med mere ind almindelig nødvendig magt da det åbenlyst var Aab-erne der startede det hele.
til allersidst vil jeg gerne høre, hvorfor der ikke bliver taget hensyn til gravide kvinder jeg var der ude med en af mine rigtige gode venner som er gravid da kampen var slut ville vi hurtigt ud for der ikke skulle ske hende noget og vil gå ud den hurtigste vej som er mellemgangen men bliver afvist fordi Aab-erne skulle ud den vej 10 min. senere og vi indformere dem om hun er gravid og vi bare gerne vil hurtigt ud men nej hun bliver tvunget til at presse sig ud gennem folkemængden kan det være rigtigt!!

på forhånd tak og tillykke med sejeren til dig også håber vi kommer med i slutspillet..
nu bliver jeg nok politianmeldt:-)
Mr. Niceguy

Postby Ishåki » Sun Jan 25, 2009 9:24:55

Kun I ikke bare have ventet en 5 min til det værste tryk var overstået - alternativt gået et par minutter før hvis I hurtigt ville væk...
Skal sgu passe på ikke at give EN skyld for alt...
Ishåki

Postby Mr. Niceguy » Mon Jan 26, 2009 10:30:37

[quote="Ishåki"]Kun I ikke bare have ventet en 5 min til det værste tryk var overstået - alternativt gået et par minutter før hvis I hurtigt ville væk...
Skal sgu passe på ikke at give EN skyld for alt...[/quote]

Det burde ikk være nødvendigt at gå før kampen er færdig, for hvis det er sådan deres betalende gæster skal behandles vare det ikk længe før folk helt stopper med at komme der ud, der ud over var det mogens jeg ville høre om dette og ikk dig.
nu bliver jeg nok politianmeldt:-)
Mr. Niceguy

Postby Dir. Mogens Andersen » Thu Jan 29, 2009 9:10:21

hej mr N

har svaret dig under et andet emne, håber det er ok

mogens
Dir. Mogens Andersen

Return to Debatør - Mogens Andersen