Fordel eller Ulempe.

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Fordel eller Ulempe.

Postby heintzel » Tue Jan 27, 2009 12:36:35

Hej Mogens

Hvis der skulle komme et lønloft på 6 mill, så kan det vel kun være en fordel for en klub som FWH . Da det er i den størrelse vi arbejder med pt .
Tænker især på klubber som Aab , Herning , Rødovre og Se , deres trupper vil da blive svækket væsenligt. ? Nu har vi kørt nogle unge spiller ind i truppen de seneste år , heldigvis . :) De klubber som ik har haft focus på ungdommen , har jo et stort problem .
Lønloftet vil det være med til hæve vores sportslige mål ? For vi står vel ik ud og ændre truppe radikalt , som mange af de andre kan blive nød til.

Venlig hilsen
J. Heintzelmann
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Re: Fordel eller Ulempe.

Postby Corey » Tue Jan 27, 2009 1:55:29

Heintzel> vi skal have en egenkapital på min. 1,5 million for at kunne udnytte lønloftet fuldt ud, har vi kun 1 million i egenkapital, må vi nøjes med et lønbudget på 4 millioner.
Corey

Postby 3jw1n » Wed Jan 28, 2009 7:02:13

Corey det med de 4 mill gange egenkap. Var det ikke kun noget der blev snakket om indtil at Herning råbte op de ikke var tilfreds med det og det nu er 6 mill for alle klubber eller er jeg her helt gal på den ?
3jw1n

Postby Corey » Thu Jan 29, 2009 8:45:44

3jw1n> Så vidt jeg er orienteret, bibeholdes reglen om 4 x egenkapital, og den regel er Herning helt lige glad med nu hvor de har fået solgt bygninger og samlet penge ind til en egenkapital på 2,5 millioner. :o
Corey

Postby Dir. Mogens Andersen » Thu Jan 29, 2009 9:29:00

Så vidt det sker ud lige nu, kan alle uden egenkapitel skrive for max 4 mio kr. Har du så egenkapitel, kan vi gange den med 4 og ligge oveni, dog kan ingen skrive for mere end 6 mio kr. Dette er dog ikke vedtaget endnu. men princippelt skal vi have en egenkapital på kr.500.000 for at udnytte det maksimal lønloft til den kommende sæson.
Det betyder alt andet lige at vi får en liga næste år, hvor holdenes budgetter kommer til at ligge tættere på hinanden end i år, hvor det må formodes at være en væsentlig støtte forskel på højeste og laveste budget.
Det bliver spændende at se hvem der får brugt pengene bedst og mest fornuftigt, for det er det, det kommer an på næste år, ikke hvem der har den største pengepung. I Frederikshavn har vi en stor række unge spillere, som kan komme i betragtning næste år og årerne fremover, men hvorvidt de alle får spilletid næste år, må tidn vise. Jeg er af den overbevisning at vi på den front er bedre stillet end nogle af vores kolleger i ligaen.

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Corey » Tue Feb 03, 2009 8:04:40

Hej Mogens

Jeg kan ikke helt få det du skriver til at stemme med det der står på:
http://www.ishockey.dk/vm06/new/Documen ... Nyhed=1464

Der står bla.:
"Det foreslåede lønloft på 6 mio. kr. indebærer ikke, at den eksisterende egenkapitalmodel afskaffes. Der vil fortsat blive stillet krav om, at klubbens egenkapital skal være mindst 25% af lønsummen"

25% af 6 millioner er 1,5 million og derfor vil 500.000 i egenkapital ikke være nok til at banke hovedet mod lønloftet.

Hvem har ret, unionen eller Mogens :?:
Corey

Postby Dir. Mogens Andersen » Tue Feb 03, 2009 9:39:06

Hej Corey

Det har Mogens :-) Tror du læser det forkert, det vil fortsat være muligt at benytte goodwill ordningen til den kommende sæson.
Dog skal alt dette stadig besluttes officielt inden det er en realitet.

mvh

Mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Corey » Tue Feb 03, 2009 11:25:42

Dir. Mogens Andersen wrote:Hej Corey

Det har Mogens :-) Tror du læser det forkert, det vil fortsat være muligt at benytte goodwill ordningen til den kommende sæson.
Dog skal alt dette stadig besluttes officielt inden det er en realitet.

mvh

Mogens

Hej Mogens

I det her tilfælde er jeg glad for at jeg tager fejl.

Tak for hurtigt svar.
Corey

Return to Debatør - Mogens Andersen