Næste sæson?

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Næste sæson?

Postby M Spanhel » Thu Feb 12, 2009 12:52:23

Hej Mogens.

Nu når i har ansat ny træner, for næste sæson. Kan du så sige lidt om målsætningen for næste sæson. Ved godt at det kan være svært på dette tidspunkt. Men siden i har ansat træner må i jo have nogle tanker om hvordan i gerne vil ligge i tabellen. Syntes jo at vi i denne sæson har set alt for lidt til Kennie C syntes han bla i Esbjerg gjorde det rigtig godt. Man kan jo ikke sige at Radim har haft den bedste sæson. Vil man stadig være med i toppen eller vil man hellere bruge unge spillere og ikke risikere noget økonomisk i og være top 3-4 hold. Har lige et spørgsmål mere. Er træneren med i de 6 millioner som snakkes om som lønloft? Hvis man nu ansætter en manager er han så også under det lønloft? Eller er han udenfor.
Johnny Pedersen
M Spanhel

Re: Næste sæson?

Postby Ishåki » Thu Feb 12, 2009 2:40:23

Hvad mener du med "Vil man stadig være med i toppen"....? Mig bekendt er det adskillige sæsoner siden man har været med i toppen - nærmere bestemt de sidste 2-3 år af forrige årtusinde...
Ishåki

Postby Corey » Thu Feb 12, 2009 2:45:13

Ishåki wrote:Hvad mener du med "Vil man stadig være med i toppen"....? Mig bekendt er det adskillige sæsoner siden man har været med i toppen - nærmere bestemt de sidste 2-3 år af forrige årtusinde...

Har du problemer med korttids hukommelsen, vi var sgu da i finalen i sidste sæson !!!
Corey

Postby Ishåki » Thu Feb 12, 2009 8:18:06

Ærligt talt synes det lucky-punch allerede at være langt væk. Og når man siger toppen menes selvfølgelig toppen af ligaen. At man når langt i playoff er ikke helt det samme...
Ishåki

Postby Corey » Fri Feb 13, 2009 8:14:31

For mit vedkommende vil jeg hellere være i den situation som vi var i sidste sæson, end jeg ville være i Rødovres skøjter - tænk at føre hele sæsonen, og så blive sendt ud i kvarten af et bundhold - jeg ved at man i Rødovre i år har sagt: skide være med grundspillet, det er PO der tæller. De har jo ret, det er der medaljerne bliver uddelt.

Selvfølgelig ville det være fedt at være med i toppen hele sæsonen, men vi må også se i øjnene at vi har et budget der er mindre end mange af de andre klubbers budgetter.
Corey

Postby Dir. Mogens Andersen » Sun Feb 15, 2009 1:53:59

Hej Spanhel
med ansættelsen af Henrik som træner kigger vi 3 til 5 år ud i fremtiden. Vi har så mange unge talenter i systemet, som skal gøres "klar" til at spille på eliteniveau. Så en af målsætningerne er at opbygge en ny grundstamme hen over de næste år, en grundstamme som blandt kan være med til at bygge videre på det som bla en Mike Grey har været en del af. Mike vil fortsat være en del af denne opbygning, menjeg tror ikke jeg genere ham ved at sige at han ikke holder evigt, så der skal nye ind. Vi har mange af talenterne i systemet men om de har viljen til også at ofre det der kræves, det må tiden vise. Når de unge kommer op i nærheden af eliteholdet, kan der ske mange ting i "hovederne" på den, omgivelserne kan også være til at præge dem, både positivt men så sandeligt også negativt. Det kræves oftest mere arbejde end nogle lige regner med, det er ikke længere muligt at springe over hvor hegnet er lavest, og derfor ser vi derfor også ofte, ikke kun i Frederikshavn, men over alt, at alle talenter ikke bliver til noget. Rent statistsk er der mange der falder fra, og dem der ikke er villig til ofre tid og hårdt arbejde er som oftest dem der falder fra først. Derfor er et af de overordnede mål hen over de næste 3 til 5 år at opbygge en ny grundstamme på holdet. I terorien kan vi med de talenter vi har i 15 til 19 års alderen have et rent frederikshavner hold om 5 år, men i praksis tror jeg ikke det kan lade sig gøre, vi ved der mange der falder fra på den ene eller anden måde, men måske jeg tager fejl, jeg håber det i hvert fald.
Det er på nuværende tidspunkt svært at lave andre målsætninger på resultaterne næste år, vi ved ikke hvordan det hele ser ud, vi ved ikke hvem der med, og vi ved ikke hvilke holdsammensætninger vi kommer til at se i ligaen. Men en ting er sikkert, vi går aldrig på isen for at tabe en ishockeykamp, vi går efter at klare os så godt som overhovedet muligt. Men har vi samme antal hold og samme turneringsstruktur som vi har haft i denne sæson, så vil det overordnede mål på resultatsiden være at komme i slutspillet. Det vil nogle sikkert sige, det er en lidt "billig" målsætning, men dem om det.

Om Kennie har spillet for lidt, ja det vil jeg lade trænerne bestemme, det vil jeg helst ikke blande mig i. Jeg har en tro på at trænerne sættes det hold som de mener er bedst til de pågældende kampe, så kan vi andre have holdninger til at det skulle være andereledes, og sådan skal det være. Men vil da godt give dig ret i at Kennie gjorde det fint nede i Esbjerg.

Træneren er med i lønsummen, og hvorvidt en manager er med i lønsummen, godt spørgsmål. Det kommer vel an på hvilke arbejdsopgaver han har, er han træner må han jo formodes at tælle med i lønsummen.

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Dir. Mogens Andersen » Sun Feb 15, 2009 1:59:49

Kære Ishåki
ja men kan jo opfatte tingene meget forskelligt og det er sundt, og du har din holdning. Den vil jeg bestemt ikke tage fra dig. Nu er de sådan at der jo er andre hold der bestemmer om vi er med i toppen eller ej. Jeg vil dog give dig ret i at vi i de forskellige grundspil der er spillet hen over de sidste 5 til 6 år ikke har været prangende i tabellen. Men i samme periode er det blevet til en bronzemedalje og en sølmedalje, så helt skidt kan det vel ikke være, kan det??Spørgsmålet er jo om glasset er halvfuldt eller halvtomt, hvad synes du??
Men vil man se negativt på det hele, som visse folk jo har en tendens til, så er det selvfølgelig ikke godt nok. Det er jo altid sjovere bare at komme med negativitet, det er så dejligt omkostningsfrit.

Heldigvis er vi alle forskellige :-)
mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Ishåki » Mon Feb 16, 2009 9:34:56

Ikke noget negativt fra min side, jeg synes faktisk at holdet har gjort det fornuftigt henover de sidste par år, når man ser på hvilke vilkår man har i forhold til klassens store drenge. Kunne bare ikke dy mig, når vedkommende spørger om man stadig vil være med i toppen...

Er i øvrigt stor tilhænger af den nye ungdomslinie, som der nu er lagt op til med HC som træner. Også selvom det måtte give en 2-3 sæsoner i den nederste del af tabellen. Det bliver en investering i fremtiden...
Ishåki

Return to Debatør - Mogens Andersen