Forkæl os lidt

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Forkæl os lidt

Postby Hockey-kalle » Tue Feb 17, 2009 9:49:35

Hej Mogens

Først tak fordi du stile op dette site og så skal du da også have nogle seriøse spørgsmål.

Jeg har igennem de sidste par sæsoner set at tendens er at ehvervsklubben er blevet større og det er jo kun glædeligt. Og derfor er der så blevet lave mere plads til ehvervsklubben på langsiden med en ny balkon. Min mening om balkon skal jeg nok lade være med at sige for som min gamle mor altid har sagt til mig "lille kalle, har du ikke noget pænt at sige, så ti stille". Jeg har sammen med mange andre i mange år stået på langsiden helt oppe ved den midterste bar og så er det jeg spørger. Er det ikke muligt at lave en kanap eller hvad nu sådan en hedder ud over indgangspartiet og så flytte baren der ud. Det ville hjælpe utrolig meget på det kaos der er på langsiden ved pauserne og mere plads i baren.

Og når jeg så kikker på puck-spillet så er det vel ved at være en dødssejler. Det er vel efterhånden kun erhvevsklubben som holder liv i det. Det skyldes efter min mening præmien. Måske kan I ikke få den sponsoret men så må I bruge lidt af omsætningen fra puck-spillet til en ordenligt præmie. Et mini cruise fra stena line....undskyld men den præmie har cyklet rundt i østvensyssel i 20år. Ikke at sige det ikke er pænt af stena line at sponsorere den. Hvad med et rejsegavekort til en rejseselskab f.eks HAPPY DAYS i VANGEN eller andre. Nu kender jeg ikke økonomien bag puck-spillet så mine tal er nok helt gale men håber du fanger pointen. En præmie på 1000 eller 2000kr ville sætte gang i spillet igen. Jeg husker for nogle år siden hvor der blev lagt 1000kr i kontanter oven i til næste hjemmekamp hvis midten ikke blev ramt. Mener der en enkelt gang blev udbetalt 7000kr. Dette kræver jo nok noget snak med myndighederne men det er vel ikke noget problem hvis omsætningen i puck-spillet stiger.
Jeg tror de fleste syntes at 200kr er rimeligt at bruge på en hockeykamp. 100kr i entré er vil fornuftigt nok(hvis drengene levere varen :D ). 30kr for en øl....ja så knækker regnestykket. den sidste 10'er putter de fleste i lommen. Tag nu 25kr for øl og få den sidste 10'er at lege med. Nu ved jeg godt at så tjerne I ikke så meget på en øl men det regnestykke kræver vel mere end somså.
Sæsonen er på vej ind i sidste fase og I er nok ved så små at arbejde hen mod næste sæson. Der skal vel købes nye spilledragter ind. Få nu lavet en fed spillerdragt. Her mener jeg i bør kikke på andre sportsgrene og se hvad de gør bla. fodbold. De løber ikke rundt med en spillerdragt som er tapeseret med reklamer. Halnavnet er solgt til en sponsor gør nu også det med spillerdragten. F.eks kunne I lave et logo til erhvervklubben og så lav en fælles branding/markesføring sammen. Trøjen kunne I så sælge i flere størrelser helt ned i børne størrelse til os fans til en fornuftig pris Ja WH kunne enda selv sponsorere en oven i puck-spilspræmien en gang i mellem.
Dette er par tiltag som ikke koster kassen undskyld bortset fra kanapen
Der jeg vil hen med alt dette er. Hvis I vil have flere af os betalende publikummer ud for at se ishockey og købe jeres vare skal I forkæle os lidt. Gode spillere og resultater gør det ikke alene. Vi vil have gode total oplevelser og vi er vel enig om at det er det I sælger ik. Altså gode oplevelser vi kan snakke om indtil næste kamp.

MVH
Kalle, Hockey-kalle
Hockey-kalle

Re: Forkæl os lidt

Postby Dir. Mogens Andersen » Sun Mar 08, 2009 4:08:17

Kære Hockey Kalle

Takker for det kreative indlæg. Du har ikke uret i dine betragtninger. I sidste sæson forsøgte vi med større pengepræmie i puckspillet, men der var ikke værsentlig flere solgte pucke. Tror faktisk præmien var på kr. 3.500,00 på et tidspunkt hvis jeg husker rigtigt. Men derudover kan du godt have ret i dine betragtninger omkring puckspillet.

Når sæsonen er færdig kigger vi på de muligheder den nye balkon kan give os, og uden at love noget kunne det evt være nye placering på baren eller siddepladser. Vi kigger på alle muligheder. og vi vil forsøge a inddrage den nye supportgruppe så meget vi kan. Dermed ikke sagt at det bliver en "ta-selv-butik" men vi vil forsøge at inddrage forskellige grupper i de ændringer vi påtænker.

Mvh

Mogens
Dir. Mogens Andersen

Re: Forkæl os lidt

Postby Slagteren » Sun Mar 08, 2009 7:22:41

Som en af dem der prøver at få support gruppen op og køre, vil jeg lige sige at den udmeldning omkring alle bliver hørt/kan komme med forslag osv. omkring den nye balkon er utroligt dejligt og høre. Det bliver en god ting og kunne fortælle folk lidt om når der kommer mere.
Slagteren

Return to Debatør - Mogens Andersen