Silly season.

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Silly season.

Postby heintzel » Tue Mar 24, 2009 6:52:25

Hej Mogens.

Vi alle høre rygter konstant , afgang eller tilgang af spillere . Men det kunne være rart , hvis du har tid til at be/ afkræfte de mange rygter . Ved godt klubberne venter med at melde noget ud til efter slutspillet ? Men efter vi er færdige for denne sæson , Så render man rundt med et savn til FWH , bare lidt nyt - ville være rart :)
Har måtte indse selvom man tjekker vores hjemmeside flere gange dagligt så kaster det desværre ik nogle spændende nyheder af sig :) underligt nok.
Håber du har lidt nyt , du vil dele med os andre .....

Venlig hilsen
J. Heintzelmann
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Re: Silly season.

Postby Dir. Mogens Andersen » Thu Mar 26, 2009 2:54:25

Hej henitzel
Rygter er jo en del af denne branche, og hvis der er nogle steder en fjer bliver til fem høns, så er det i sportens verden. Og jeg tror slet ikke vi har set toppen af rygtestrømmen endnu, og vi kommer til at se, ikke kun i Frhavn, men overalt en masse frustreret fans, som ikke kan forstå at der ikke bliver købt spillere ind, så trupperne kommer på plads. Situationen er bare en anden end den var for bare et år siden. Økonomien får et større fokus end nogensinde før, ikke kun i Danmark med over alt i ishockeybranchen. Personligt tror jeg der er mange hold der ikke har den endelig trup på plads (i hvert fald starttruppen) før meget sent, det kommer også til at gælde os.
Med de penge der er til rådighed, hvad er det så ved at bruge dem allerede nu, hvor vi ikke ved hvor markedet bevæger sig hen, det bliver i den grad klubbernes marked op til den næste sæson, så jeg tror den de klubber der har den største tålmodighed, "tjener" mest i længden. Personligt kan jeg sagtens vente til august med at hente den eller de sidste inden for budgettet.Jeg har godt set at Nordjyske Medier i dag bringer en artikel omkring nogle af vores udlændinge, hvem der måske bliver og hvem der ikke bliver, men i bund og grund er der ingen der ved noget som helst endnu. Fordi vi viser interesse er det ikke sikkert at det bliver sådan, vi har interesse for mange spillere, men der er ingen der siger vi også laver kontrakter.
Mit bedste bud pt er at der ikke er ret mange af de udlændinge, hvis kontrakter udløber med White Hawks, bliver i White Hawks, bedste fald måske kun 1, hvem ved.
Vi er selvfølgelig interesseret i at få fornyelse ind på holdet og det tør jeg godt lover der kommer, men hvem , hvorfra og hvornår det må tiden vise. Vi har en klar prioritereing af spillere og måske vi allerede inden længe kan præsentere en forlængelse, men ting tager tid. De fleste vil jo gerne have vi henter en 3 til 4 dansker af høj klasse samt en 3 til 4 nye udlændinge, sammen med dem vi allerede har, men det er jo utopi at tro at vi kan det. Vi skal være realistiske i måden vi handler på, den er ikke meget længere.
Men for at være direkte, så kommer det lidt an på hvilke rygter du har hørt, men af de rygter der er, tror jeg ikke man skal ligge for meget i nogle af dem lige pt

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Ishåki » Thu Mar 26, 2009 3:06:06

En rigtig god redegørelse over tingenes tilstand - og hvad bedre er, en rigtig fornuftig indgangsvinkel til den nye økonomiske verden.
Ishåki

Postby heintzel » Thu Mar 26, 2009 5:15:16

Hej Mogens

Tak for svaret . Uha jeg har hørt mange rygter både dk og udl spiller som var på vej til FWH :). Især en målmand ( dk )som ik har fået meget spilletid af hans klub i denne sæson. :) Men vi må vente med spænding .

Jesper
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Postby WH » Sun Mar 29, 2009 5:01:17

Det er vist det man kalder varm luft..... og vi kan alle regne ud, hvordan regnskabet ser ud i år...

Syntes du Mogens, at man kan kalde Whitehawks troværdige, når i før denne sæson lovede et endnu stærkere hold end i sølv sæsonen, og det ikke blev til noget?
Hvordan kan i sælge sæsonkort med dne baggrund, er det ikke falsk markedsføring?
I har altid mange løfter, målsætninger og visioner i Whitehaws, men i har godt nok svært ved at overholde dem ikke sandt?

Kim
WH

Postby Dir. Mogens Andersen » Mon Mar 30, 2009 7:51:43

Kære WH/Kim
Hvordan regnskabet ser ud, må vi vente med, men det er vel ikke gået op for dig at alle har det svært, så hvorfor skulle det være nemmere for White HAwks!!??
Om vi er troværdige, det er jo op til hver enkelt at vurdere, vi mente selv at vi havde et bedre og breddere hold, men det havde alle andre også. Me jeg tror da aldrig vi har benægtet at vi i løbet af sæsonen ikke har været helt tilfreds med det vi så, så hvor troværdigheden i den sammenhæng lige kommer på tale, det må du definere nærmere.
Falsk markedsføring, helt ærligt, du må være mere konkret i dine anklager, for du søger vist i blinde mht dine kritikpunkter der!

Mht løfter, ja vi har da nogle målsætninger, det er ikke altid de holder men sådan er det jo. Men hvad er det for nogle løfte du ikke mener vi har holdt.

Hvis du vil kritisere, så vær konkret, fremfor at komme med den bredde pensel af generaliteter, det er for nemt, med mindre du vil kritisere bare for at kritisere.
mvh

Mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Kristensen » Mon Mar 30, 2009 11:17:31

Hej Mogens..

nu er jeg efterhånden træt af at storset alle folk kritisere dig for det ene og det andet.. Men hver gang jeg læser dig svare på andres spørgsmål, kan jeg ikke andet end og nikke og sige "Det er korrekt Mogens".

De fleste af de spørgsmål folk stiller er jo noget de i princippet ikke ved en skid om men alligevel prøver og gætte sig frem til. (Spec, ang økonomi) Altså hvis folk er så kloge som de udgiver sig for og åbenbart ved mere end dig, hvorfor fanden tager de så ikke chancen og prøver og blive sportsdirektør?! Jeg elsker sgu mennesker der tør tage chancer i livet og fuldføre nogen drømme, og der giver jeg dig sgu et kæmpe skulderklap.

Nogen gange lykkedes de chancer man tager og andre gange ikke, og det er sgu det der gør livet værd at leve.

Men derfor Mogens der vil jeg sgu gerne trykke din hånd på et tidspunkt og sige: Du gør fandme et godt arbejde med alt den kritik folk giver dig! Keep up the good work.

- Kristensen.
Kristensen

Postby KBH » Tue Mar 31, 2009 6:05:53

Kristensen wrote:Hej Mogens..

nu er jeg efterhånden træt af at storset alle folk kritisere dig for det ene og det andet.. Men hver gang jeg læser dig svare på andres spørgsmål, kan jeg ikke andet end og nikke og sige "Det er korrekt Mogens".

De fleste af de spørgsmål folk stiller er jo noget de i princippet ikke ved en skid om men alligevel prøver og gætte sig frem til. (Spec, ang økonomi) Altså hvis folk er så kloge som de udgiver sig for og åbenbart ved mere end dig, hvorfor fanden tager de så ikke chancen og prøver og blive sportsdirektør?! Jeg elsker sgu mennesker der tør tage chancer i livet og fuldføre nogen drømme, og der giver jeg dig sgu et kæmpe skulderklap.

Nogen gange lykkedes de chancer man tager og andre gange ikke, og det er sgu det der gør livet værd at leve.

Men derfor Mogens der vil jeg sgu gerne trykke din hånd på et tidspunkt og sige: Du gør fandme et godt arbejde med alt den kritik folk giver dig! Keep up the good work.

- Kristensen.

100 brownie points awarded :wink:

Spøg tilside - det er da fint, at der er nogen, der offentligt tilkendegiver deres værdsættelse af Mogens´s indsats. Husk blot på - det er hans arbejde! Det er ligegyldigt om man er direktør for FWH, direktør for Novo eller Landstræner i fodbold. I visse jobs må man bare stille op til verbale øretæver - og specielt indenfor sportens verden, er vi alle sammen klogere end både trænere og direktører tilsammen. Vi er jo heller ikke belastet af økonomisk indsigt mv. :wink:

Jeg synes det er fint at DIR Mogens Andersen stiller op i dette forum - det havde han selvfølgelig ikke behøvet - hatten af for det. Men kommentarerne hører altså med - positive som negative :P
KBH

Postby AllanM » Wed Apr 08, 2009 5:11:42

Jeg er simpelthen nød til at komme af med lidt frustration jeg har over nogle af alle de negative kommentare
som kommer rettet mod WH og WH-ledelsen.
At man fra start af en sæson melder ud at man har en stærk eller stærkere trup end før er det falsk markedsføring, man har jo ikke sagt at man dermed vinder guld, tværtimod var målet at nå i slutspillet.
Man skal jo ikke glemme at der er 9 andre hold, så også forstæker sig.
Selvfølgelig tror de da også på den trup de har sat sammen, det ville da være dumt at melde ud fra sæsonstart at den trup man har tror man ikke kan vinde noget, eller HVAD?????
Alle hold vil jo enten være i top 4, top 6 el. lign, men det er jo af praktiske årsager ikke muligt for alle.
Ihvertfald ikke sidste år, kan jo være hvis man melder ud at man vil med i slutspillet næste sæson det kan gå i opfyldelse. Hvis kun der er 7 hold tilbage. Så kan de jo ikke blive anklaget for falsk markedsføring. MEN HVOR SPÆNDENDE ER DET ???????
Og mht. næste sæsons trup så skal den vel ikke være klar her i slutningen af april???
Der er da allerede en god trup, hvor jeg (måske med undtagelse af Spanhel) ikke kan sætte fingeren på nogle af dem.
Og jeg tror godt det kan betale sig at vente lidt. Med den økonomi der er rundt omkring, ikke kun i DK, så bliver det klubbernes marked og ikke spillernes (udenlandske). Der bliver flere spillere end der er behov for, så prisen vil falde og især hen imod sæsonstart rundt omkring.
Men er dog enig i at man godt kan gå lidt mere efter nogle af alle de danske spillere, som render rundt i de konkursramte klubber.
Pyha, det var vist det for nu. God påske
AllanM

Return to Debatør - Mogens Andersen