Whawks fremtid

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Whawks fremtid

Postby Wh_soulinc » Tue Jul 28, 2009 6:42:13

Hej Mogens.

Det har godt nok været en kedelig sommer uden de mange rygter osv.

Har vi så dårlig økonomi som de skriver i Nordjyske ? Håber da vi har kapital nok til at spille sæsonen færdig :roll:

Det var det eneste mit hjerte brænder for at vide :)

Tak

Mvh Christian
Wh_soulinc

Re: Whawks fremtid

Postby Dir. Mogens Andersen » Tue Jul 28, 2009 7:32:06

Hej Christian
En overskrift kan fører til mange ting og når der skrives artikler kan man anskue tingene udfra forskellige synsvinkler. Den berømte tale "glasset er halv fuldt eller halv tomt" kan vel bruges i dette. Der har været skrevet omkring vores situation og overskrifterne siger vel sig selv, men for mig er det, det negative udgangspunkt. Det er korrekt at vi kigger overordentlig meget på pengene i denne sæson, men at skrive at kridsen kradser, som en overskrift på dette site bla hedder, er vist kun for at skabe opmærksomhed omkring artiklen. Krise i forhold til hvad?? At vi ikke skriver kontrakter med spillere med udenlandsk pas pt, er det krise??? At vi for engang skyld udviser forsigtighed og fornuft, og følger det alle klubberne har lovet, nemlig at være fornuftige i alle økonomiske henseender, og det som DIU i den grad appellere alle til at udvise, er det krise?????????? Jeg synes selv det er hykleri når jeg læser disse overskrifter, for selv samme sites/skribenter ville være de første der ville kaste sig over os, hvis vi brugte for mange penge og kom i problemer. Så ville man i den grad kunne bruge krisebegrebet.
Vi er fornuftige med pengene i år og at vi ikke farer ud og skriver en masser kontrakter, men gør det i det tempi som pengene kommer ind, hvis de kommer ind - er det krise, nej vel.
Vi tænker på fremtiden og det er der fornuft i!
Om det er kedeligt eller ej, ja det er der nok mange meninger om, men at sikrer en fremtid for eliteishockeyen i Frederikshavn og sætte lid til en masse unge spillere, der om 3 til 5 år kan være med til at give Frederikshavn et af de bedste fundamenter for at spille med de bedste i dansk ishockey, det er ikke kedeligt, det er fornuftigt.

Til NORDJYSKE fortalte vi omkring situationens tilstand og den kan selvfølgelig tolkes på flere måder, men jeg mener ikke det er krise, det er at forholde sig til samfundets tilstand og rette ind, således der ikke opstår problemer senere i sæsonen. Den artikel har så medført andre kommentere, bla på dette site.

Der vil altid være "kloge hoveder" der ikke forstår dette, men brokker sig for brokkens skyld og samtidig har en manglende evne til at sætte sig ind i alvoren, men uden dem, ville vi ikke have noget at morer os over til hverdag!
Jeg håber dette giver dig svar på dit spørgsmål

mvh

Mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Wh_soulinc » Wed Jul 29, 2009 6:45:18

Det var et rigtig fint svar.

Tak

Held og lykke med sæsonen :D
Wh_soulinc

Postby jogl » Sat Aug 08, 2009 11:29:08

Hej Mogens,
Som du skriver, er der mange måder at læse/tolke en tekst. Ud fra antallet af (?) i dit svar til Christian, forestiller jeg mig en direktør med røde kinder, og en puls på +140. Så et eller andet sted, har den megen omtale vel også ramt en presset mand.
Selvfølgelig skal klubben drives på en økonomisk forsvarlig måde. Men klubben er jo nu engang en professionel sportsklub og ikke noget socialt foretagen. Klubben må da have en sportslig målsætning for den kommende sæson? Med al respekt for de spillere som truppen pt. består af, så har du da taget alt presset fra Henrik Christiansens skuldre med det materiale han råder over. Man skiller sig da ikke bare af med spillere som Dubkov, Pisar, M. Martin og Davidson, uden at have nogen erstatninger klar.
Ledelsen har ansvaret for økonomisk ansvarlighed, ak ja, men den har også ansvaret for at skaffe et økonomisk grundlag så vi kan stille med et hold der kan spille med i toppen af dansk ishockey. Det går jeg da også stærkt ud fra at sponsorerne kræver/forventer. Den der med at satse på ungdommen, og spille med om medaljer om 3-5 sæsoner. Den målsætning har alle klubber. Nej, “Kære Mogens” det er nu og i morgen, næste uge og måned, næste sæson og næste igen at resultaterne skal præsteres. Så må klubben arbejde på i snit at udvikle 1-2 spillere pr. sæson som kan spilles ind på holdet.
Jeg har været fan af FIK/WH i mange sæsoner, og vil støtte op om klubben uanset hvad. Men de mange sæsoner har også vist mig, at fakta er: sportslig succes = mange tilskuer = sjovt at gå til hockey, dårlige resultater = svigtende tilskuer = dårlig stemning = kedelig hockey.
Om glasset er halv tomt eller halv fuldt Mogens? Hvis ikke du kommer ud og forstærker truppen med 3-4 stærke spillere NU! Må din berømte talemåde nok nærmere gå på om glasset er tomt, eller der er enkelte dråber tilbage på bunden?
Du har tidligere nævnt, at hvis de unge ikke skulle have chancen i træningskampene, hvornår så? Det har du da ret i. Men hvis ikke træningskampene skal bruges til at spille nye spillere sammen, hvornår skal det så ske?
Kære Mogens. Jeg syntes det er et fint træk at du giver dig tid til at svare os fans i dette forum. Håber også du vil knytte en kommentar til mit “lidt skeptiske” indslag. Men brug nu ikke for megen tid. Brug hellere tiden på at signe 3 pointmaskiner og en ekstra back (Sorokins tak).
God sæson.
jogl

Postby Fredeee » Mon Aug 10, 2009 7:54:19

Nu skal der også være pengene til de 3 spiller du efterlyser.

Ser hellere ungdomsspiller der får chancen i Frederikshavn, med et plus på kontoen, end et rent udenlandsk hold, hvor der køres med Røde tal.

Der skal skabes et godt fundament nu, så der er nogle penge til næste sæson også.
Fredeee

Postby AllanM » Tue Aug 11, 2009 11:55:23

Til Jogl.

Vil du gerne se ishockey næste sæson og næste sæson igen????????
AllanM

Postby Dir. Mogens Andersen » Wed Aug 12, 2009 3:02:28

Kære Jogl
tror der er mange på arbejdsmarkedet der er presset i øjeblikket, ikke kun i ishockeybranchen, så det er vel nærmere undtagelsen end reglen hvis man ikke er presset!
Men om jeg har røde kinder og en større puls end hvad godt er, det ved jeg ikke, synes faktisk ikke vi gør noget der er så slemt, som du lidt antyder.
Der var da ikke noget jeg hellere ville end at hente 3 pointmaskiner og Sorokins tilbage!! Men det ville være lidt dumt set med økonomiske briller. Ved ikke helt om du selv helt forstår mulige konsekvenser af dine ønsker, jeg tror det ikke helt! Et forsigtigt bud på det økonomiske i det du gerne vil have vi skal gøre, er at det ville koste minimum 1.500.000 kroner. E det det det du gerne vil have vi skal satse? Gjorde vi det, tror jeg godt jeg kunne sige at vi med sikkerhed ikke spiller i sæsonen 2010/2011, og det tror jeg ikke der er noget der ønsker.
Så de fleste kan vel godt se logikken i at vi ikke bare gør som du siger, for den investering ville aldrig tjene sig ind igen.
Du nævner at man ikke skiller sig af med spillere som davidson etc uden at have andre til at tage over - hvem er det du gerne vil have der skal tage over, for du hentyder vist ikke til de spillere der er i truppen! Ellers tror jeg bare ikke du helt har forstået alvorligheden i den situation, ikke kun vi i Frederikshavn, men hele ishockey danmark er i Du må hjem og læse på lektien!

Vores sponsorer har vist overordentlig stor forståelse for den proces vi har startet og der vi gerne vil hen over de næste 3 til 5 år. De sætter pris på den økonomiske ansvarlighed der udvises og de har ikke behov for at hente dyrer udlændinger uden der er penge til at finansiere det. Så det er bestemt ikke dem der forlanger vi bruger penge vi ikke har!
Jeg vil dog give dig ret i at tilskuer kommer når vi vinder kampe, menuanset hvor mange penge man bruger på spillere, er der ingen garanti for succes!
Du er måske ikke tilfreds med det hold vi har pt, men giv dem nu en chance, måske du bliver positivt overrasket. Men udfra dit indlæg virker det som om du allerede har dømt spillerne ude, og det synes jeg ikke de fortjener! Du vil sikkert gerne stå i hallen og følge dem om nogle år, hvor vi forhåbentlig får vores projekt til at bære frugt, men du skal da bakke op fra starten af, skal du ikke!?!?

det var nok ikke helt svar på din indlæg, men du ved en mand med røde kinder og en puls på 140 har sjældent tid til at sidde stille for længe :-)

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Rapper » Wed Aug 12, 2009 7:46:07

Ganske godt svaret Mogens. Det er utroligt at det kan gå forbi folks næser at krisen i det danske samfund er ufattelig dyb. Noget det første at en virksomhed i krise skærer bort er vel sponsorudgifterne!??? Og det rammer i særdeleshed en klub som WHK, som har satset så ensidigt på at please sponsorer at man helt har glemt den ordinære, betalende tilskuer/fan. Der er uden tvivl mange penge i at etablere erhvervsklubben med tilhørende medlemmer. Især i perioder med højkonjunktur i samfundet - ikke just betegnelsen for den nuværende situation. Og det er så nu at 'the shit hits the fan'. Hvis en mindre del at den indsats som har været lagt i etablering og pleje af erhvervsklubben i stedet havde været kanaliseret over i innovative tilskuertiltag så havde klubben været stærkere funderet i den nuværende situation. Det er ulig lettere at føre en tilsyneladende sund virksomhed under højkonjunktur end under en lavkonjunktur. Fundamentet vakler under virksomheder som har en snæver målgruppe - især når denne rammes af krise (som erhvervsklubbens medlemmer). Tilskuerne ville blive ved med at komme. Under en lavkonjunktur er det endda et større forbrug af kulturelle tilbud - den triste hverdag søges glemt. Så derfor Mogens: det er nu du skal tjene din hyre. Revurder jeres (efter min mening) fejlslagne strategi med ensidig fokus på sponsorer. Kernen i klubben (eller virksomheden om du vil) skal være tilskuerne/fansene. Vær innovative - gør det attraktivt og sjovt at komme til hockey i FIK igen. Det har manglet de seneste par år - uanset hvor mange udlændinge der har været på holdet.
Rapper

Postby jogl » Sun Aug 16, 2009 10:06:14

Rapper,
Sidder og griner lidt af dit indlæg. Du minder om en der lige er startet på handelsskolen, og sidder og brænder inde med nye udtryk som du lige har lært i skolen. :lol:
Indtægterne i WH kommer hovedsagelig fra sponsorer og entreindtægter. Pga. den finansielle situation rundt omkring, må vi gå ud fra førstnævnte indtægt er faldet betragteligt. Så har vi entreindtægterne. Mange år på sidelinjen har vist, at der kun findes to måder at øge tilskuertallet. 1) sportslig succes, 2) gratis entre. Den sidste måde giver ikke mange kroner i kassen, med mindre kampen er købt af en sponsor.

Til dig Mogens,
Mange tak for dit svar. Syntes det er stort af dig at bruge tid på at besvare kritiske synspunkter fra os fan. Og jo Mogens, jeg skal med fra starten og til den bitre ende. Det har jeg været de sidste 22 sæsoner. Lige nøjagtig derfor, ved jeg at interessen/opbakningen falder med manglende resultater. Jeg er en af de 400 - 650 tilskuer der stadig kommer på isstadion når holdet har tabt flere kampe i streg. Men absolut helst at holdet vinder hver gang.
Men Mogens, er du tilfreds med at de næste 3 - 5 år bliver sportsligt dårlige år? Og der er jo ingen garanti for sportslig succes om 3- 5 år. Det jeg mener er, at der må være et niveau mellem sidste sæsons spillertrup og den der pt. er på plads. Hvis vi kigger på -/+ siden er der oceaner af forskel. De unge skal have chancen , ja, men det er bare for mange unge uden erfaring der skal spilles ind på en gang. Det bliver Herlev om igen. Men er klubben tilfreds med det, hvis “bare” økonomien hænger sammen?
Du skriver at det bliver sæsonen 2010/11 der bliver den første store udfordring for dansk ishockey. Tror du ikke mange klubber (selvfølgelig ikke WH) kommer til at anvende alternative/kreative aflønningsmetoder for at samle et slagkraftigt hold i forhold til egenkapitalen?
Til sidst kunne jeg godt tænke mig at vide om klubben satser på at finde “ikke lokale” sponsorrater. WH er landsdelens hold, og jeg syntes ikke der er mange uden for 9900 i erhvervsklubben (måske jeg tager fejl?) Hvad med et team Novo, der spillede deres hjemmekampe på Novo arena?
jogl

Postby Rapper » Mon Aug 17, 2009 10:56:51

[quote="jogl"]Rapper,
Sidder og griner lidt af dit indlæg. Du minder om en der lige er startet på handelsskolen, og sidder og brænder inde med nye udtryk som du lige har lært i skolen. :lol:

Jow-jow jogl. Såfremt at der i det skrevne skulle forekomme udtryk og fremmedord du ikke forstår betydningen af skal jeg da gerne være dig behjælpelig. Så sig bare frem.... :roll:
Rapper

Next

Return to Debatør - Mogens Andersen