Lad mig starte med at understrege, at jeg er meget enig i jeres disposiotioner i forhold til økonomien, det er der, i disse tider sund fornuft og fremtid i. Det er heller ikke det mit spørgsmål/forslag handler om.
Men i krise tider, viser historien, at fællesskaber gør stærk. Når man læser dette debatforum, er der mange forskellige ytringer, hvor nogle har mere substans end andre. Skulle man finde en rød tråd, er det for mig tydeligt at klubbens fans, føler en vis distance fra klubben. Du ved sikkert, hvilke emner jeg hentyder til. Jeg forstår godt at klubbens sponsorer er vigtige, men det ene udelukker ikke det andet.
Jeg er af den overbevisning at fællesskabet, klubben, sponsorer og fans, kan stå krisen igennem sammen - således at vi om føje år igen kan kalde os danske mestre (eller i nærheden deraf). Men det betyder at klubbens fans må føle sig som en del af fællesskabet. Jeg tror der er basis for et tilskuergennemsnit på 1600-1700, hvilket også vil have indflydelse på økonomien. Hvad med at lade klubbens fans få en mere markant rolle, eksempelvis ved at der kan indsendes forslag fra fansene, til hvad en god hockey dag/aften skal indeholde. Kan der ændres ved forholdene ved den nye tribune, jeg ved det ikke, men det er noget der optager klubbens fans. Meget kan laves med frivillig hjælp er jeg sikker på, for mange fans i Frederikshavn er loyale. Der er sikkert mange forslag til, hvorledes treenigheden, klub/sponsor/fans - kan få ishockeyen i Frederikshavn til at gå op i en højere enhed.
Ishockey ligger i blodet i Frederikshavn, derfor håber jeg at sæsonen 09/10, bliver vendepunktet, og det bliver den fest vi alle håber på.
Gør tiltagene store, endnu større - middelmådighed har ingen plads i denne forbindelse. Glem jantelov og vendelboismen. Gør ishockey til en oplevelse.
PS. Jeg ved der tidligere er forsøgt meget, men det skal vel ikke afholde os fra at gøre det igen, selvom det er svært og med hårde odds.

Ishockey handler ikke om liv og død, det er meget vigtigere

Mvh.
NO98