Fællesskab

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Fællesskab

Postby NO98 » Fri Jul 31, 2009 7:50:43

Hej Mogens
Lad mig starte med at understrege, at jeg er meget enig i jeres disposiotioner i forhold til økonomien, det er der, i disse tider sund fornuft og fremtid i. Det er heller ikke det mit spørgsmål/forslag handler om.
Men i krise tider, viser historien, at fællesskaber gør stærk. Når man læser dette debatforum, er der mange forskellige ytringer, hvor nogle har mere substans end andre. Skulle man finde en rød tråd, er det for mig tydeligt at klubbens fans, føler en vis distance fra klubben. Du ved sikkert, hvilke emner jeg hentyder til. Jeg forstår godt at klubbens sponsorer er vigtige, men det ene udelukker ikke det andet.
Jeg er af den overbevisning at fællesskabet, klubben, sponsorer og fans, kan stå krisen igennem sammen - således at vi om føje år igen kan kalde os danske mestre (eller i nærheden deraf). Men det betyder at klubbens fans må føle sig som en del af fællesskabet. Jeg tror der er basis for et tilskuergennemsnit på 1600-1700, hvilket også vil have indflydelse på økonomien. Hvad med at lade klubbens fans få en mere markant rolle, eksempelvis ved at der kan indsendes forslag fra fansene, til hvad en god hockey dag/aften skal indeholde. Kan der ændres ved forholdene ved den nye tribune, jeg ved det ikke, men det er noget der optager klubbens fans. Meget kan laves med frivillig hjælp er jeg sikker på, for mange fans i Frederikshavn er loyale. Der er sikkert mange forslag til, hvorledes treenigheden, klub/sponsor/fans - kan få ishockeyen i Frederikshavn til at gå op i en højere enhed.
Ishockey ligger i blodet i Frederikshavn, derfor håber jeg at sæsonen 09/10, bliver vendepunktet, og det bliver den fest vi alle håber på.

Gør tiltagene store, endnu større - middelmådighed har ingen plads i denne forbindelse. Glem jantelov og vendelboismen. Gør ishockey til en oplevelse.

PS. Jeg ved der tidligere er forsøgt meget, men det skal vel ikke afholde os fra at gøre det igen, selvom det er svært og med hårde odds. :-)

Ishockey handler ikke om liv og død, det er meget vigtigere :-)

Mvh.
NO98
NO98

Re: Fællesskab

Postby Dir. Mogens Andersen » Fri Jul 31, 2009 1:47:17

Kære NO98
Tak for dit spørgsmål.
Lad mig starte med slå fast jeg er slet ikke uenig i dine synspunkter, men nogle af områderne kan blive kompliseret, da det kræver mere end bare en indsats fra vores side!
De fleste klubber har en supporterforening/gruppe, hvor samarbejdet foregår. I skrivende stund er jeg ikke engang klar over om vores supportergruppe fortsat eksistere, hvilket jeg personligt ville synes var ærgeligt. Det er alt andet nemmere at korrespondere/informere gennem en gruppe end enkeltpersoner, for en sådan gruppe vil også have et fælles formål. Alle har jo en holdning til det hele, hviket er fint, men hvis den gruppe mennesker der skal samarbejdes med, ikke på en eller anden måde vil i samme retning, så bliver det svært.
Jeg vil hellere end gerne samarbejde omkring nogle tiltag, men hvem skal jeg samarbejde med?? Det kræver en indsats, fremfor bare at sidde bag skærmen og kritisere det ene og det andet i et offentligt forum, hvor det er "gratis" at kritisere. Jeg har et par gange haft informationsmøde før kampe i ligaen, hvor der også er mødt interesserede mennesker op, og vi som oftest haft en rigtig god dialog, men jeg mangler en gruppe/forening at korrespondere med, for at vi kan komme videre i den retning som du efterspørger.
Sponsorer/balkon er der jo mange meninger om, men jeg har på et tidspunkt efterlyst et møde med den gruppe/forening som forsøgte at blive født sidste sæson, således vi kunne tage en snak om hvad vi kunne gøre, men mødet er aldrig blevet til noget. Jeg håber gruppen/foreningen fortsat eksistere, har forespurgt hos Jesper Guldbæk (en af initiativtagerne) om hvad der skete. Men har ikke rigtigt kunne hjælpe mig, og intet ondt ord om jesper, for han er om nogen en af dem der har forsøgt med forskellige tiltag!
Jeg ved at balkonen stadig er et varmt emne blandt mange, men nu er den bygget og denb bliver ikke pillet ned igen. Men som sagt et par gange, så vil jeg gerne tage en dialog omkring hvad vi evt kan gøre for at forbedre nogle forhold, men det kræver jeg har nogle at kommunikere med, og ikke kun dem der brokker sig herinde! Men det allerede bedste ville fortsat være en gruppe/forening og ikke enkeltpersoner.
jeg vil da ønske du har ret med hensyn til tilskuertal, men personligt tror jeg det er lidt lavere det tal. I bund og grund vil det handle om, om vi vinder eller ej på den lange bane, som det ser ud lige nu. Men vi må se, måske jeg tager fejl!
Men generelt synes jeg at alle har haft rig mulighed for at komme med forslag og kommentere. Både på de møder vi har indkaldt til, svare også gerne på mails, med mindre det er fuldstændig idioti, som jeg også får en gang imellem, og nu også herinde. Men i bund og grund er der ikke ret mange der benytter sig af tilbuddet, om det så er fordi det er nemmere andre steder, for der risikere man ikke at få svar, ja det kan vi jo gætte os til.
Jeg håber på at til en af de første træningskampe at vi kan invitere til endnu et informationsmøde, så kan folk jo komme hvis de har lyst og stille spørgsmål.
jeg håber dette svare lidt på dit indlæg.
mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Slagteren » Fri Jul 31, 2009 4:51:03

Hej NO98 og Dir. MA.

Jeg har i den seneste uges tid skrevet hyppigt på denne side,vores egen fan site. og e-mails til Jesper og vores formand.

Mig og jesper er enige om at vi begge gerne vil bruge noget tid på fanklubben og gøre de ting vi har mulighed for, men Jesper kan ikke rigtig prikke hul til nogle af de mennesker som skulle hjælpe ham med og starte denne styregruppe op. Han er i bund og grund vidst rigtig godt og grundig træt af at have puttet så meget arbejde i det her lige nu.

Jeg syndtes vi skal mødes ALLE dem der vil gøre noget for denne fanklub sammen MEGET snart og snakke om hvad vi kan gøre, fordi vi må jo alle hjælpe til istedet for at vente på nogle andre arbejder for os. Jeg kan kun henvise til at vi finder sammen og finder ud af hvordan vi kan gøre noget.

www.fanklubwhitehawks.dk <----omkring sommermøde.

Mvh
Mads Bergen
Slagteren

Postby WHawks » Sat Aug 01, 2009 8:06:10

En lille indskydelse, den rigtige hjemmeside adresse er: http://www.fkwh.dk
WHawks

Postby Slagteren » Sat Aug 01, 2009 9:35:17

Jeps tak for hjælpen det går nogen gange for stærkt :D
Slagteren

Return to Debatør - Mogens Andersen