Taktik ved udebanekampe

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

Taktik ved udebanekampe

Postby ForzaWH » Wed Oct 07, 2009 9:24:38

Efter at have fulgt holdet i flere sæsoner og specielt i indeværende sæson, synes jeg det er på sin plads at drøfte taktikken på udebane.

For enhver ishockey kender, er der ingen tvivl om at Whitehawks er bedsts når vi angriber. Modsat er vores akilleshæl, at vi til tider spiller for hasarderet foran eget mål, hvorfor vi som udgangspunkt aldrig bør lægge ud med en defensiv taktik.

Alligevel ser man gang på gang at vi prøver den defensive udgave på udebane, selvom denne taktik hverken har virket statistisk (vi har en uhyggelig dårlig udebanetaktik) eller i indeværende sæson. 18 skud på mål i den første udebanekamp mod RMB og 20 skud på mål i den anden udebanekamp mod EIK (begge gange det laveste antal skud på mål for et udebanehold), viser klart, at det simpelthen bare ikke er i orden!

Hvorfor fortsætter vi med denne dødssejler? Er der gået stædighed/religion i det eller hvad???

NB: Ville ønske jeg kunne blive forfremmet til træner ved bare en enkelt udebanekamp - Det ville helt klart blive tale om en resultatmæssig fremgang!
ForzaWH

Re: Taktik ved udebanekampe

Postby Dir. Mogens Andersen » Thu Oct 08, 2009 8:23:25

Kære Forza
jeg forventer da straks en uopfordret ansøgning fra dig :D
Du kan da have ret i dine antagelser, men tror nu ikke altid det er bevidst at visse ting sker på udebane. men vi har jo hver vores holdning til tingene, og vores træner har også en, og nu er det sådan at det er ham vi har ansat, så skal vi ikke gå udfra at han ved bedst :-)

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby ForzaWH » Thu Oct 08, 2009 4:47:45

Hej Mogens
Intentionen med mit indlæg var ikke at nedgøre vores træner. Intentionen var at fremprovokere en reaktion mht. den måde vi gebærder os på udebane. Som jeg skrev i mit første indlæg, så er holdet lige nu skruet sådan sammen, at angreb er det bedste forsvar. Dette er også melodien på hjemmebane, hvor vi med stor succes presser modstanderholdet baglæns ud af hallen - Hvorefter vi så på udebane nærmest foretager os ingenting :|

Dette har desværre foregået en del sæsoner og kan derfor ikke lastes den nuværende træner, men nærmest en negativ kultur og indstilling til kampene på udebane. Og helt ærligt Mogens: Synes du selv det er særlig smart og opmuntrende, at du den ene dag kan overvære en kamp hvor der leveres drømmehockey (Herning kampen), for så efterfølgende igen at kunne konstatere, at man ligesom ikke rigtig gider noget på udenbane (Esbjerg kampen) :?:

Endelig skal vi ikke glemme, at de få gange holdet vinder på udebane, så stiger tilskuertallet ganske så betragteligt til den efterfølgende hjemmekamp => Penge i kassen, hvilket du af alle må sætte pris på og som spillerne også burde tage et ansvar for :wink:
ForzaWH

Postby Ishåki » Thu Oct 08, 2009 8:20:20

Det er vel bare sådan moderne ishockey spilles - se blot hvor få hold der spiller offensivt når de gæster Frhavn. Men det er tankevækkende at se hvor få gange pindsvinetaktikken vitterlig lykkes på udebane. Men hva', jeg er i bund og grund ligeglad, for det er mange år siden jeg har set holdet på udebane, netop af den grund... :wink:
Ishåki

Taktik ved udebanekampe

Postby ForzaWH » Fri Nov 13, 2009 9:41:17

Nu har vi kvast Herning flere gange i år. Men så er det ligakamp på udebane! Og hvor blev så viljen til at sætte sig igennem og hvor er de såkaldt erfarne spillere :?:
ForzaWH

Postby WHawks » Fri Nov 13, 2009 10:39:42

Manglede jo lige et par af de spillere i dagens kamp :)
WHawks

Postby ForzaWH » Tue Jan 12, 2010 9:39:28

Tjaaah! Igen en runde med Whitehawks som det hold med færrest skud på mål. Gad godt at se en generel statistik for puckbesiddelse og skud på mål for udebanehold. Skal vi gætte på, at vi ligger suverænt i bund i den statistik :?:
ForzaWH

Postby WHawks » Wed Jan 13, 2010 8:38:58

Hold nu op, sgu da intet unaturligt i at have færrest skud på mål mod et hold der er 2-3 gange bedre end det næstbedste i ligaen.
Derudover gik jeg 4udebanerunder tilbage for FWH, og guess what, der havde vi ikke færrest skud af udebaneholdene, hvor er det du vil hen?
På det niveau SE spiller på nu, må vi bare acceptere at ingen kan være med pt.
Ok fair nok vi taber mange kampe på udebane, men det gør alle holdene faktisk med undtagelse af aab og se, hvilket nok skyldes de mange urutinerede spillere på holdene i år. Vi ligger nummer 3, det er mere end jeg kunne have turde håbe på. Skal vi nu ikke prøve at være lidt mindre vendelbo, og så kigge på nogle positive ting frem for absolut at skulle grave noget negativt frem?
WHawks

Return to Debatør - Mogens Andersen