U 20 spillere i Bronze-kamp

Den tidligere direktør i Frederikshavn og nuværende direkør i Blokhus FC vil komme med indlæg til hockeydebatten.

U 20 spillere i Bronze-kamp

Postby Ilya Dubkov » Wed Apr 07, 2010 2:34:39

Hej Mogens.

Er det rigtigt forstået, at de U 20 spillere fra Herning og Frederikshavn der stadig er en del af truppen til U 20 VM, ikke får lov at deltage i bronze-kampene fredag og lørdag?
Ilya Dubkov

Re: U 20 spillere i Bronze-kamp

Postby WHawks » Wed Apr 07, 2010 2:46:23

Tja U18 VM starter den 11, dvs. søndag, så ved ikke om de kan nå det desværre. Vi må håbe Mogens ved det :)
WHawks

Postby Ilya Dubkov » Wed Apr 07, 2010 4:19:01

Ja det var nu også U 18 spillere jeg mente. Fejl fra min side, men tror nok alle ved meningen med mit spørgsmål :-)
Ilya Dubkov

Postby Ishåki » Thu Apr 08, 2010 5:29:21

7 White Hawks talenter i bruttotruppen til U-18 VM

28 spillere kæmper for øjeblikket om pladserne ved det kommende VM, der begynder i Kvik Hockey Arena i Herning på mandag. Den danske landstræner Erik Petersen mangler stadig at skære ind til benet i truppen, der foreløbig består af følgende spillere.

Den endelige trup offentliggøres på fredag. De spillere der udtages til den endelige trup, kan IKKE deltage i bronzekampene.

Det tegner ikke godt, der røg de bronzemedaljer. Håber ikke at nogen har sovet i timen, for det ville da have været oplagt at have spillet disse 2 kampe tidligere i denne uge, eksempelvis tirsdag/torsdag, så alle kunne være med. Også Herning kommer til at mangle, men problemet er ikke helt så stort for dem...

Og ydermere er Jesper Jensen heller ikke med i den første kamp pga. karantæne.
Ishåki

Postby superfreshdk » Thu Apr 08, 2010 9:29:31

Synes ikke problemet er så stort igen....

Godt nok har vi klart flest med, men hos os er Meyer vel den eneste rigtigt vigtige spiller vi evt kommer til at undvære... Resten er talentfulde, men de kan undværes og erstattes af nogle af vores andre talenter i de 2 kampe...

Herning skal undvære 2 af deres bedre spillere, nemlig Thomas Spelling & Patrick Bjorkstrand

Vil umiddelbart mene at vi vil have fordel af det...

/Anders

PS: Misforstå mig ikke... De andre udtagne er vigtige for os også, men mener ikke det vil være noget problem kun at køre 3 kæder i de 2 kampe... Vi må være udhvilede... Håber virkelig at de 7 alle bliver udtaget til det endelige landshold.. Det har de bestemt fortjent...
superfreshdk

Postby Corey » Thu Apr 08, 2010 10:39:27

selvfølgelig har de fortjent at være med til U18 VM, og så vigtig er den bronze medalje vel heller ikke :?:

Jeg mener nu at den vigtigste spiller Herning mangler er Nicklas Jensen.

Mon ikke tabene nogenlunde går lige op, Herning og WH er jo de 2 største leverandører af spillere til U18 vm
Corey

Postby ForzaWH » Thu Apr 08, 2010 5:48:06

Med hensyn til de unge, tror jeg også ligningen balancere nogenlunde (fraværet af JJ er værre). Det store spørgsmål er så, hvem der har den bredeste bænk. Nogen der har en opfattelse om den sag :?:
ForzaWH

Postby Ishåki » Fri Apr 09, 2010 5:22:46

Sakset fra FWHs hjemmeside:
Blue Fox træner Todd Björkstrand og White Hawks træner Henrik Christiansen står begge med et mindre problem inden kampen. De kommer begge til at undvære en række spillere til begge opgør. Blue Fox har 6 spillere udtaget i U-18 landsholdets brutto VM trup, mens White Hawks er den klub med flest spillere i VM-truppen, med hele 7 udtagne spillere. De spillere der fredag udtages til den endelige trup, må ikke deltage i bronzekampene. Til sammenligning har de 2 finalehold fra SønderjyskE og AaB ikke noget spillere på U-18 landsholdet. Med andre ord, de klubber der satser på egen ungdom bliver straffet, når der skal spilles om medaljer.

Sikke noget hyleri - det er vist selvforskyldt og dårlig planlægning. Klubberne havde muligheden for at afvikle disse 2 kampe inden fredag. I min optik er det at sende et signal om at bronzekampen alligevel ikke betyder noget - trods at man siger noget andet...
Ishåki

Postby Dir. Mogens Andersen » Fri Apr 09, 2010 7:54:38

Det er korrekt at de spillere der har bliver udtaget til den endelige trup til U18VM, ikke kan deltage i bronzekampene. Nu må vi se hvordan vi bliver påvirket af dette, men det er en accept som både Herning og Frederikshavn har taget. I samme moment kan siges at det ikke have været spor anderledes, havde et af holdende skullet spille finale, så havde det også været uden disse spillere. ,

Til Ishåki:
Jeg ved ikke hvem der har pisset på din sukkermad, men helt ærligt, tror du virkelig ikke vi har vært klar over dette fra starten? Havde vi spillet kampene tidligere på denne uge, havde resultatet været nøjagtig det samme - uden disse spillere. Vi kunne selvfølgelig have valgt at spille påskelørdag og 2. påskedag, men da vi først med 100% sikkerhed kunne vide om dette kunne lade sig gøre skærtorsdag om aftenen, mente vi ikke der var tid nok til at planlægge kampe med en dags varsel. Det er sårer enkelt!
Vi kunne selvfølgelig have valgt at spille bronzekampe efter U18VM er overstået, men hvor smart er det lige?? Du har din holdning/mening, respekt for det, men der er ingen der har sovet i timen og der er ingen der hyler, hjemmesiden angiver blot fakta, om du kan lide det eller ej!

mvh

mogens
Dir. Mogens Andersen

Postby Ishåki » Fri Apr 09, 2010 10:26:55

Sukker eller ej, godt ord igen:

Beklager mine tidligere indlæg ang. emnet, men jeg erfarer nu andet steds, BlueFoxs hjemmeside, at den pågældende U20-bruttotrup har ligget i træningslejr hele ugen og jo således ikke ville have kunnet deltage i bronzekampe, selvom de havde været planlagt til eksempelvis tirsdag/torsdag.

Man kunne have undgået megen debat, hvis man fra FWHs side lige havde nævnt denne ikke helt uvæsentlige oplysning. Men det er ikke faldet nogen ind, kommunikation er og bliver en svær ting - og alt som kan misforståes bliver det ofte...

Held og lykke til de tilbageværende spillere....
Ishåki

Next

Return to Debatør - Mogens Andersen