Hvor længe går den for Karsten Arvidsen?

Her vil U-18 landsholdets Team-manager og OL-kommentator for Canal9 lægge op til debat omkring ishockey primært i Danmark.

Hvor længe går den for Karsten Arvidsen?

Postby Thomas Friberg » Sat Oct 16, 2010 11:18:29

Nu hvor sæsonen for alvor er kommet i gang og vi nærmer os den første fjerdedel, har jeg funderet over hvor længe AaB's ledelse kan leve med de sportslige resultater.

Der er ingen tvivl om at AaB's budget er blevet skåret kraftigt ned siden sidste sæson, men der var nok ingen der havde regnet med at de ville hænge nederst i tabellen.

På forwardsiden ser Aab ret stærke ud. Man har en god sammensætning af danske profiler, der nok skal få puttet nogle mål ind.
Problemet er nok i højere grad den defensive del, hvor det har knebet gevaldigt i flere kampe. Signingen af Simon Nielsen virker lidt panikagtig i min optik, da han næppe kan tilføre holdet den rutine og stabilitet, som de lader til at mangle defensivt.

Nu er det jo som bekendt svært at fyre et helt ishockeyhold, så man må nok rette øjnene mod træner Karsten Arvidsen. Da Arvidsen overtog AaB forrige sæson, havde han meget travlt med at fortælle i hvor dårlig form holdet var, så man må gå ud fra det ikke er problemet. Så er der sammensætningen af spillertyper, og der har Arvidsen også haft en stor finger med i spillet. Som jeg forstår det, er han både direktør, sportschef og træner, hvilket må betyde at dårlige sportslige resultater kun kan falde tilbage på ham selv.

Man har i Aab koncernen vist at man ikke er bange for at handle, hvilket senest blev bekræftet da Magnus Pehrsson blev fyret som fodboldtræner i den forgange uge.
Derfor har undertegnede svært ved at forestille sig at ledelsen i Aab, vil sidde stille meget længere. Spørgsmålet er så, om man vil tilføre flere penge til ekstra spillere, eller om man vil fyre Karsten Arvidsen.
Det virker ikke som om at penge er det man har flest af, og så har man ikke så mange muligheder. Problematikken er så hvilken træner man skulle hente, og om man overhovedet har råd til den manøvre.

Kampen på tirsdag i Hvidovre, kan meget vel vise sig at blive en skæbnekamp for Aab. Hvis man taber vil man ligge på sidstepladsen igen, med 5-6 point op, hvis de andre resultater går Aab imod.

Hvad mener i? Debatten er åben.....

Thomas Friberg
Thomas Friberg

Re: Hvor længe går den for Karsten Arvidsen?

Postby hockeygod » Sat Oct 16, 2010 11:38:45

jep nu har arvid i mange år efterlyst at man skulle spille med danskere, og bevares det gik da nogenlunde da han havde pengene.. nu er sagen imidlertid en anden, arvid har et materiale som han har håndplukket og det ser ikke ud til at der hverken er vindermentalitet, stærke mentale evner eller lederskab på det hold..

alt i alt må man sige arvid har ryggen mod muren pt, han kan ihvertfald ikk skyde skylden på manglende resultator på fejlkøb
hockeygod

Postby Corey » Sat Oct 16, 2010 8:00:56

Jeg tror faktisk at AaB ledelsen er ret ligeglad med ishockey holdets resultater - de har langt alvorligere ting at bekymre sig om.

Deres overvejelser er ikke Arvid ja eller Arvid nej - men nærmere ishockey ja eller ishockey nej.
Det eneste der betyder noget, er at ishockey ikke må belaste det i forvejen overbelastede budget, så jeg håber virkelig at AaB fansene snart finder vej til hallen.
Corey

Postby Thomas Friberg » Mon Oct 18, 2010 7:44:14

Jeg er helt enig i, at man hos AaB ledelsen har store problemer at slås med, og ishockey sikkert er under luppen.

Men så længe man har et hold der bærer AaB navnet, så må man forholde sig ansvarligt til den situation der nu engang er.

Fakta er at AaB hænger nederst i tabellen, og hvis de taber de næste par kampe kan være sat mere eller mindre af.
Jeg håber ikke det bliver tilfældet, for vi har brug for en tæt og spændende liga, hvis ishockeysporten på eliteplan igen skal opleve fremgang her i Danmark
Thomas Friberg

Postby Mr. AaB » Mon Oct 18, 2010 7:05:36

Hej Friberg og i andre, super at se at der er gang i debatten, jeg har ikke en mening om Rødovre problematikken, men er da glad for at se at der er debat og liv i dansk hockey!!

Omkring AaB så jeg ikke i tvivl om at Karsten Arvidsen er kørt træt i det, jeg er heller ikke i tvivl om at der ikke er penge i klubben...

Løsningen er efter min mening at fyre ham og finde en billig løsning internt, vi kan jo kigge lidt længere mod nord, hvor der går en træner rundt til billige penge som de fandt internt.

Der er ingen tvivl om at han ikke er noget særligt som træner, men der er kemi og det virker, så find en internt evt. en af de rutinerede spillere.
Mr. AaB

Postby WHawks » Mon Oct 18, 2010 8:14:01

Tja måske var noget at prøve en løsning med en spillende head coach, det kan jo lade sig gøre i EIHL, så hvorfor ikke her?
Arvidsen har vel ikke for alvor fået noget ud af de 1½ sæson han havde som styrmand 08/09 og 09/10 (hvor det dog blev til endnu en sølv til samlingen), det vel og mærke i en periode hvor AaB havde ligaens vel næststørste budget. I denne sæson er det nok lidt sværere at afgøre hvor meget de har at gøre med i forhold til ligaens øvrige hold, men de er vel næppe dårligere stillet end de fleste hold foran dem økonomisk.
Jeg forventer dog ikke at Arvidsen er fortid før det ligger helt fast at AaB evt. ikke kan nå playoffs.
WHawks

Postby predator » Thu Oct 21, 2010 8:04:30

Tror heller ikke der er grund til at fyre Arvid, før det er helt sikkert at der også er noget der hedder AaB Sport ishockey til næste sæson....
RMB4ever
Hellere pisk end FIsK
predator

Postby Angel » Fri Oct 22, 2010 7:16:37

predator wrote:Tror heller ikke der er grund til at fyre Arvid, før det er helt sikkert at der også er noget der hedder AaB Sport ishockey til næste sæson....

Enig "predator". Thomas Friberg har åbenbart ikke sat sig ind i tingene vedr. AaB a/s. Måske har han et horn i siden på "Arvid"? :roll: Har du det Friberg :?:
Angel
Angel

Postby Thomas Friberg » Sat Oct 23, 2010 10:44:23

Hej Angel.

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener jeg ikke har sat mig ind i....

Vedrørende at skulle have noget imod Karsten Arvidsen, kan jeg blankt afvise at det skulle være tilfældet. Når et formodet tophold ligger i bunden, må det forventes at folk spekulerer i det.
Hvis Machester United lå sidst i Premier League, ville du så også mene at de mennesker der udtaler sig kritisk, havde et horn i siden på Alex Ferguson?

Med venlig hilsen
Thomas Friberg
Thomas Friberg

Postby Angel » Sat Oct 23, 2010 11:16:19

[quote="Thomas Friberg"]Hej Angel.

Jeg forstår ikke helt hvad det er du mener jeg ikke har sat mig ind i....

Vedrørende at skulle have noget imod Karsten Arvidsen, kan jeg blankt afvise at det skulle være tilfældet. Når et formodet tophold ligger i bunden, må det forventes at folk spekulerer i det.
Hvis Machester United lå sidst i Premier League, ville du så også mene at de mennesker der udtaler sig kritisk, havde et horn i siden på Alex Ferguson?

Med venlig hilsen
Thomas Friberg[/quote
Hej Thomas.
Godt ord igen :wink:
Ja, det er desværre andre tider for AaB Ishockey, end for et par sæsoner siden.
Jeg tror ikke, at Simon Nielsen var et panik køb. Keeper situationen var den, der var tvivl om fra sæsonstart.
Måske ved du ikke, at der tales en del om, hvorvidt ishockey stadig skal være under AaB paraplyen? Det må da være frustrerende for K.A. og holdet ikke at vide, om de er købt eller solgt.
Fredag aften gav holdets flotte spil så endelig bonus :)
Angel
Angel

Next

Return to Debattør - Thomas Friberg