Hvor længe går den for Karsten Arvidsen?

Her vil U-18 landsholdets Team-manager og OL-kommentator for Canal9 lægge op til debat omkring ishockey primært i Danmark.

Re: Hvor længe går den for Karsten Arvidsen?

Postby Thomas Friberg » Mon Nov 22, 2010 4:18:36

Vi nærmer os halvvejs-mærket i sæsonen, og AaB Ishockey konkurrerer med fodboldholdet om hvem der klarer sig dårligst. Det nordjyske flagskib ligner unægtelig et skib der er ved at gå til bunds.

I denne tråd spekulerede jeg tidligere på sæsonen i, hvor længe Karsten Arvidsen kunne blive siddende i cheftræner-stolen. Nu er knap halvdelen af kampene spillet, men det er ikke blevet til mange sejre i AaB. Man havde en god periode, men det er kun blevet til tre point de sidste fire kampe. Senest har man tabt to opgør på hjemmebane til rivalerne fra Frederikshavn.
Spørgsmålet er om Hvidovre på tirsdag, kan slå "det sidste søm i kisten", hvis de formår at besejre AaB på hjemmebanen i Gigantium.

En ting er sikkert:

Hvis AaB taber tirsdag, og de andre resultater går dem imod, så er der ved at være langt op, hvis de skal nå med i slutspillet. For mig er det store spørgsmål om AaB ledelsen tør/vil vise handlekraft og finde en ny cheftræner.
Uanset hvad min ærede medskribent her på hockeymagasinet Finn Volder-Faigh iøvrigt mener om hvor sympatisk en person Karsten Arvidsen er, så er det et faktum at han arbejder med et top fem budget i ligaen og ikke har formået at sammensætte en slagkraftig enhed, der kan spille sammen.
Spiller for spiller ser AaB i mine øjne ud som et godt hold, men af en eller anden grund formår man ikke at få klaveret til at spille i det nordjyske.

Ud fra ovenstående, så er det min påstand at Karsten Arvidsen er fortid i Aab, hvis de taber mod Hvidovre tirsdag. Jeg ved ikke om man har nogen i klubben der kan eller vil overtage roret, men jeg tror man skal forsøge at få noget AaB sjæl ind på trænersiden, og se hvor langt man kan nå med det.
I fodbold delen tog man konsekvensen og skiftede træner. Lur mig om det ikke også bliver tilfældet med ishockeyen.

Med venlig hilsen
Thomas Friberg
Thomas Friberg

Postby Mr. AaB » Mon Nov 22, 2010 10:06:07

Denne gang må jeg sige at jeg er helt uenig med dig, der er fremgang at spore og vi kan ikke gøre for at Esbjerg havde penge til at hente to profiler og vende skuden, fik vi to stærke finner så det også anderledes ud i AaB.

Lad ham sidde året ud, vi skal nok komme i slutspillet, og så kan vi gøre status der.

Stor ros til Finn Volder for det interview forøvrigt, selv om det som du siger selvfølgelig ikke skal spille ind at han var sympatisk der.
Mr. AaB

Postby aalborg » Mon Nov 22, 2010 6:34:49

Jeg mener Aab mangler et trænerteam med Aab hjerte/sjæl, man har en træner fra København og Herning, når kigger på de andre Jyske klubber så er de fleste unge spiller egen avl, i Aab har man ingen. Ser man på de ældre spiller, så mangler man en målscorrer og en klasse målmand. Ser man på kampen mellem Aab og FIK i søndags, så var der stor vilje til forskel, de unge spillere fra FIK spillede super godt og så var Frederik Andersen en klasse over Simon. Hvis man ikke kan spille sig til sejr , så man kæmpe det bedste man har lært, kigger man på fair play statistikken så, er det måske lidt mærkeligt ud,at Aab ligger sidst i stillingen og kun har 178 PIM.ca. det samme som Sønderjyske, som er tophold, det siger måske lidt om det manglende vilje.
aalborg

Postby a.gedbjerg » Tue Nov 23, 2010 6:43:09

Karsten Arvidsen er lidt fesen....
a.gedbjerg

Postby Corey » Wed Nov 24, 2010 11:28:04

Arvid´s problem er vel at han ikke har samme talent masse til rådighed, som trænerne har i f.eks RMB, HBF eller WH.
Da pengene var større, var det ligegyldigt, for da kunne man bare købe nogen dyre udlændinge eller spillere fra andre Danske klubber for alle champions league millionerne.
Men nu hvor pengene er blevet små, selv for AaB står de(Arvid) over for en helt anden situation - selv om hans budget måske er større end 3-5 andre klubbers, er hans materiale ikke bedre.
Danske spillere hentet på f.eks. Sjælland skal have løn og lejlighed og det er dyrt. Et "hjemmeavlet" talent kan bo hjemme hos mor ;), derfor er der ikke råd til bedre udlændinge end dem de har fået.
Jeg mener ikke Arvid kan lastes for at AaB i flere år nærmest har ignoreret ungdoms arbejdet, men til gengæld er det ham der har arvet aben.
Det ser dog heldigvis ud til at der er grøde i AaB´s ungdoms afdeling, så om nogle år skulle det blive bedre.
Corey

Previous

Return to Debattør - Thomas Friberg