En masse snak om anstændighed

Her vil U-18 landsholdets Team-manager og OL-kommentator for Canal9 lægge op til debat omkring ishockey primært i Danmark.

En masse snak om anstændighed

Postby Hockeymagasinet » Fri Dec 30, 2011 7:46:15

Der er kommet mere end 10 mails efter at vores skribent Palle skrev en artikel omkring anstændighed, mange af den giver med et stærkt sprogbrug udtryk for deres mening i den ene eller anden retning, men der er for mange mails til at vi kan holde debatten i nyhederne, så flytter den lige herned.

Palle og Hvidovres Thomas Friberg har begger skrevet indlæg i nyhederne, den debat flytter vi også lige herned, så der kun er det første indlæg tilbage i nyhederne.

Vi vil på hockeymagasinet gerne debatere og man må gerne have en mening, så herligt med debat og de mange mails fyldt med meninger :twisted:

Her er et par af de seneste mails, de andre der har mailet er også velkomne til at skrive igen, så skal jeg gerne lægge det ud hernede, skulle der være folk der ikke er oprettet i forummet der vil debate om sagen kan vi også lægge deres indlæg ud manuelt.

Mail 1:
Afsender: CK
Afsendt: 29.12.2011 22:50:57
Emne: Palle Jæger, HM og Herlevs anstændighed?

Hr. Palle Jæger

Hvad med din egen anstændighed?

”da Cph vanen tro vil jeg tillade mig at skrive, beskyldte alle andre end sig selv for et nederlag, denne gang dommerne”

Hvad bygger du det på? Er det anstændigt på et seriøst ”neutralt” hockeysite helt udokumenteret at hænge en klub ud til altid at være dårlige tabere?

Du var med statsgaranti ikke til stede i Herlev skøjtehal i går aftes, så det er på ingen måde fair med din indsigt at tage nogens parti!

Lad os i stedet antage at CPH har ret i deres påstande, skal de så bare lade sig undertrykke og i tavshed finde sig i at blive snydt?

Og hvad med Herlevs anstændighed?

Hvad f….. blander de sig for på deres officielle hjemmeside? CPH har da på intet tidspunkt angrebet Herlev, tværtimod.

CPHs ytring er en sag mellem dem, de 2 dommere, unionen og dommerklubber!

Herlevs forsvarene af den manglende dommerlinie, kunne give anledning til at tro, hvis ikke det var fordi man vidste bedre, at de havde en finger med i spillet!

Mail 2
Afsender: Claus
Afsendt: 29.12.2011 21:46:13
Emne:

Fatter ikke i kan skrive det er en ommer Cph. Vi er flere der talte om at den måde de to dommer bevist valgte flere gange ikke at dømme storeudvisninger til Herlev ville svare til at Amagermand gik fri fordi han kunne, Ja Herlev var bedst men derfor ændre det ikke ved at det var du to mænd med armbind som afgjorde kampen. Håber der var folk fra DIU der ude for det her er meget meget skidt for sporten, At Cph så ikke skal skrive det på deres hjemme side er måske dumt, men hvis din søn gang på gang fik tæsk i skolen ville du også til sidst sige noget dumt til personen som gjorde det.

Mail 3
Afsender:
Afsendt: 29.12.2011 17:59:43
Emne: HØRT!

Er 100% enig med ham Palle, har i læst deres tidligere referater? der er i den stil næsten hver gang de taber.
Hockeymagasinet

Re: En masse snak om anstændighed

Postby Hockeymagasinet » Fri Dec 30, 2011 11:20:59

Indlæg 2 fra Palle Jæger, som svar på Thomas Fribergs nu slettede indlæg.

Thomas Friberg, der for god ordens skyld er direktør for Copenhagen hockey, rammer slet ikke essensen i artiklen, ( en artikel Thomas Friberg så har valgt efterfølgende at slette efter denne artikel er on-line. red.) så den vil jeg da gerne uddybe:

Alle trænere i tid til anden har ytret sig omkring uheldige afgørelser, også afgørelser der har medført tab af point, og sådan vil det være, når nu det er mennesker der skal tage en beslutning i et splitsekund.

Nogle er bedre til at pakke det ind end andre, og ind imellem er der vel røget en finke af i frustration i ny og næ.

Det uanstændige i det officielle referat fra Copenhagen Hockey, og derfor jeg mener at man klart er gået over stregen, er at man ved navns nævnelse hænger en dommer ud, og beder ham overveje at stoppe som dommer.

Det kan man altså bare ikke tillade sig i på en officiel klubside, efter min mening, uanset om der er ytringsfrihed eller ej, og jeg mener ikke at kunne huske noget lignende fra andre klubber længere tilbage heller.

Det er ikke Thomas Friberg der personligt har skrevet dette referat, men overfor mig bakker han klart og utvetydigt op omkring ordlyden på skrift, så hvad der står i referatet er klubbens holdning 100%.

Det finder jeg så ikke mindre uanstændigt, nærmere forstemmende, og jeg kan da ikke forestille mig andet end at det må og skal dommerunionen reagere på.
Hockeymagasinet

Return to Debattør - Thomas Friberg