Spændende

Thomas har hjulpet 5 juniorlandshold og U20 landsholdet samt mange andre med det mentale aspekt, som han her vil løfte sløret lidt for.

Spændende

Postby Forza WH » Wed Sep 29, 2010 9:10:28

Hej Thomas,

Må indrømme at jeg ikke rigtigt tror på det psykolog halløj, men vil alligevel gerne høre lidt om det.

Hvad er det egentlig du laver? og hvordan modtager sådan nogle drengerøve en psykolog?
Forza WH

Re: Spændende

Postby Mr. AaB » Wed Sep 29, 2010 9:23:28

Jeg kender en der spiller fodbold på højt niveau og som har fået hjælp af en mental træner, han fik nogle værktøjer der hjalp sagde han.
Mr. AaB

Re: Spændende

Postby Thomas Frisnæs » Wed Sep 29, 2010 1:40:49

Hej Forza WH

Ja det der psykolog halløj er jo en sjov størrelse. Det er relativt nyt i den danske hockeyverden, som jo nok er bedst betegnet ved at være temmelig macho. Og hvorfor så alt det her føle-pølse noget?
Det er det jeg vil komme ind på henover sæsonen, med forskellige indlæg og selvhjælpsværktøjer.

Så følg spændt med.

Svaret på dit spørgsmål omkring det jeg egentlig laver med spillerne er rimeligt bredt.
:D Arbejder med korte og lange målsætninger
:D Hvordan du ændrer negative tankemønstre til positive ditto
:D Positiv selv-snak - hvordan du "sætter dig op"
:D Afslapningsteknikker
:D Visualisering
:D Arbejde med fokus og koncentration
:D Mentalt at håndtere skader og smerte
:D Troen på dig selv - selvværd og selvtillid
:D Perfektionisme - medspiller eller modstander

Og meget meget mere.

Og hey - lur mig om du ikke kan bruge fifs'ne både på isen, i privaten og på dit arbejde.

Det er meget forskelligt hvordan sådan nogen "drengerøve" - som du kalder dem - modtager det. Nogen synes det er fantastisk og andre synes det er spild af tid - de vil hellere sidde med hovedet under håndklædet lige inden kamp og lade op..... (og hvad tror du de laver det? nemlig.....lader mentalt op)

Jeg glæder mig til at smide interessante indlæg ud i dette forum, og svare efter bedste evne på de spørgsmål der bliver stillet.

Mht. psykolog-halløj.... Nej jeg er ikke psykolog!

Thomas
Thomas Frisnæs

Return to Mentaltræner - Thomas Friisnæs