Sæson 08/09

Thomas sætter odds på ishockey for Danske Spil, og vil svare på stor og småt om hockey, specielt spilorienteret.

Sæson 08/09

Postby kaspern » Thu Aug 14, 2008 8:35:41

Hej Thomas.

Nu har de fleste klubber efterhånden handlet færdig, og er gået igang med træningen til den kommende sæson.
Selvom det er svært at vurdere spillerne/holdene, før man har set dem på is, håber jeg at du vil besvare mine spørgsmål:

Hvilke/hvilket hold har du størst forventninger til i år?
Hvilke/hvilket hold bliver årets overraskelse?
Hvilke/hvilket hold bliver årets skuffelse?
Hvis du skal lave en liste over, hvordan de forskellige holds chancer er, for at de bliver danske mestre, hvordan vil den så se ud?

På forhånd tak :wink:
kaspern

Postby Thomas Vandsted » Tue Sep 09, 2008 6:21:37

Hej Kapern -

Hellere sent end aldrig, men rart at være tilbage efter en måneds ferie.

Nu er alle handler efterhånden ved at være på plads, og jeg må sige at det ser meget spændende ud med de handler der har været.

Hvilke/hvilket hold har du størst forventninger til i år?
* SønderjyskE har lavet nogle gode handler og ser meget stærke ud. Endvidere skal Herning nok være at finde i en semifinale, og så ved man aldrig hvad de kan finde på.

Hvilke/hvilket hold bliver årets overraskelse?
* Odense ser ud til at have styrket bredden meget, og har nogle meget stærke spillere. Med Fedorchuck på trænerposten, tror jeg det kan blive meget spændende at se, hvor langt det kan række for Fynboerne.

Hvilke/hvilket hold bliver årets skuffelse?
Det er aldrig sjovt eller let at forudse årets skuffelse. Dog har jeg svært ved at se Frederikshavn gøre meget væsen af sig. De bedste spillere og bærende krafter er nu væk, og der skal opbygges meget på årets hold. Jeg tror personligt ikke at de ender i top 6 i grundspillet, men tiden må jo gøre os klogere :o)

Hvis du skal lave en liste over, hvordan de forskellige holds chancer er, for at de bliver danske mestre, hvordan vil den så se ud?
SønderjyskE 21%
Herning 21%
AaB Ishockey 14%
Odense 12%
Rødovre 10%
EfB Ishockey 8%
Nordsjælland 4%
Hvidovre 4%
Frederikshavn 4%
Herlev 2%

Det er altid svært med sådan nogle procenter, men jeg har meget svært ved at se holdene efter EfB som danske mestre.

Det bliver dejligt med turneringsstart på torsdag - god fornøjelse derude.

mvh

Thomas
Last edited by Thomas Vandsted on Wed Sep 10, 2008 4:20:27, edited 1 time in total.
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Postby heintzel » Wed Sep 10, 2008 11:34:59

Hej Thomas

Syntes du er noget hurtig til at afskrive FWH , godt nok er Fanduls og Corey væk . Men der er fundet gode erstatninger for de 2 .
Vi har en komplet trup hvor grundstammen er spillet ind samt Hækki har haft tid til at få indført sine systemer . Så tror nok at vi kommer til at se FWH blandt de 6 bedste..
En 23 , der er kun en 23 ....
heintzel

Postby jogl » Wed Sep 10, 2008 2:20:09

Syntes da også det er dårlig research af Hr. Vandsted at skrive at WH har mistet de fleste af klubbens bærende kræfter. Det er decideret forkert. WH er da den klub der har haft den mindste udskiftning i forhold til sidste sæson. Eneste spiller vi kommer til at savne er Sorokins. Alle andre spillere er efter min mening afløst af bedre spillere.

Hvordan grundspillet slutter er jeg nok mere enig med Thomas. Tror at Sønderjyske, Herning, AaB og Rødovre er sikre på en plads i top 6. Alle øvrige klubber må kæmpe hårdt om de øvrige to pladser, med Esbjerg og Nordsjælland som favoritter. Er selv fan af WH, og håber de får presset sig ind i top 6. Det bliver tæt.

God sæson til alle ishockeyfan i det ganske land...........
jogl

Postby Thomas Vandsted » Wed Sep 10, 2008 4:28:25

Hej Jogl og heintzel -

Altid godt med lidt respons på det man mener. Kan se at min ordvalg var en anelse skævt i forbindelse med min formulering af årets skuffelse.

Fik skrevet at det "altid" var sjovt og ikke let. Meninger var at der skulle stå "aldrig" var sjovt og let. Men nok om det. Udfra de resultater som WH præsterede sidste sæson, har jeg svært ved at se, at de kan opnå igen i år. Men vi bliver jo heldigvis klogere meget snart når sæsonen skydes igang og vi kan se, hvordan alle holdene kommer fra start.

Jeg håber bestemt at I får ret omkring Frederikshavn, så vi kan have endnu et hold med i kampen om top 6.

Angående tilgang og afgang, har jeg åbenbart ikke godt nok styr på jeres nye folk :o) Så det kan tyde på at truppen er stærkere end jeg forventer, så det bliver spændende at følge.

God sæsonstart i morgen...

/Thomas
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Return to Oddssætter hos Danske Spil - Thomas Vandsted