Motivation?

Thomas sætter odds på ishockey for Danske Spil, og vil svare på stor og småt om hockey, specielt spilorienteret.

Motivation?

Postby Mr. AaB » Mon Feb 18, 2008 9:46:53

Hej Thomas,

Motivation betyder jo åbenlyst meget her i slutningen af sæsonen, jeg har bare lidt svært ved at vurede hvor højt jeg skal vægte det - er det vigtigere end holdets styrke f.eks.?

Kan også se at i ikke tilbyder spil på Herlev, hvor laver i ikke et handicap spil på deres kampe, man kan jo hørepå dahlmann at de giver alt.

På forhånd tak
Mr. AaB

Postby Thomas Vandsted » Tue Feb 19, 2008 10:39:47

Hej Mr.AaB -

Motivation betyder utroligt meget, som du også skriver i dit indlæg.
På dette tidspunkt skal det tillæges en stor værdi, man skal dog være helt klar over hvilken styrke holdet har i forvejen.

Nordsjælland har f.eks intet at spille for i SønderjyskE, hvor hjemmeholdet stadig har mulighed for at tage 2.pladsen. Indbyrdes med Odense er Nordsjælland dårligere, også selvom de vinder hjemme mod dem i sidste runde.

Tager du en kamp som Esbjerg - Hvidovre. Her har begge hold noget at spille for, dog har Esbjerg efter min overbevisning et bedre hold bør vinde den kamp. Der er pt 4 point mellem de to hold og vinder Esbjerg, vil de være bedre indbyrdes mod Hvidovre. Begge hold har dog meget svære kampe i sidste runde, hvor Esbjerg hjemme tager imod AaB og Hvidovre skal til Rødovre. AaB vil have noget at spille for uanset hvordan resultaterne former sig i aften, men Rødovre kan sikre sig 1.pladsen med 2 eller 3 point.

Ser vi på Herlev, så vil spillerne altid forsøge at være positive udad til, men i Herlev kan der ikke være meget at komme efter, hvorfor fokus også er på næste sæson. Dahlmann var så vidt jeg husker også meget skuffet over deres indsats, og ville nu give det sidste i de to kampe mod AaB og Herning. Jeg kan dog ikke i min vildeste fantasi se, at de har en chance for bare et enkelt point. Både AaB og Herning vil have noget at spille for, så de vil være topmotiveret mod Herlev.

Men spændende bliver det at følge de to sidste runder, så placeringer kan findes og de spændende kvartfinaler kan tage form.

Men pas på Frederikshavn i aften i Rødovre. De to foregående kampe i Rødovre, er endt uafgjort og skulle Rødovre tabe i aften, kan se de selv afgøre det hjemme fredag, hvor de med en sejr og Hvidovre, stadig vil være at finde på 1.pladsen.

God vind med det.

/Thomas
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Postby Felber » Tue Feb 19, 2008 2:37:33

Hej Thomas

Giver slåskampen mellem Åke og Rooney ikke Herlev en mulighed for at tage point i den kamp?
Det må give jer hovedpine, at skulle vurdere og det spiller ind positive eller negative på Aab's hold.
Vikke Vakke
Vikke Vakke
VIK
Hockeymagasinet kan vi også slå....
Felber

Postby Thomas Vandsted » Tue Feb 19, 2008 8:34:34

Hej Felber -

Nu giver sådan en situation altid en eller anden form for reaktion hos ethvert hold.
Men da Herlev intet har haft at spille for længe, og ikke har preæsteret noget overhovedet, har vi ikke udbudt spil på dem længe.

Men havde vi haft kampen på, ville jeg klart vurdere det som en hæmsko for AaB og derved ville der chance og blive lidt mindre. Under alle omstændigheder er Rooney ude idag, så rent spillermæssigt er det et tab for nordjyderne.

Jeg kan dog se pt, at Herlev ikke har udnyttet den virak der er i AaB, da stillingen er 0-3 efter 32 min.

mvh

Thomas
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Return to Oddssætter hos Danske Spil - Thomas Vandsted