Rødovre - Frederikshavn serien

Thomas sætter odds på ishockey for Danske Spil, og vil svare på stor og småt om hockey, specielt spilorienteret.

Rødovre - Frederikshavn serien

Postby Mr. AaB » Wed Feb 27, 2008 10:41:03

Nå Thomas,

Hvad siger du til Rødovre- Frederikshavn serien nu, tænker på om du kunne sætte % på?

Frederikshavn er jo stærke hjemme, og Rødovre skal vinde der oppe, må næsten være frederikshavn der er favoritter eller?

På forhånd tak
Mr. AaB

Postby Thomas Vandsted » Wed Feb 27, 2008 11:55:34

Hej Mr.AaB

Ja det var klart det mest overraskende igår, at Frederikshavn vandt i Rødovre.
Det var dog ikke helt uventet, da Rødovre har det meget svært med Frederikshavns defensive spillestil.

Som det ser ud nu, har jeg stadig Rødovre som favorit. De har et klart stærkere hold end Frederikshavn, og jeg er meget overbevist om, at serien bliver udlignet allerede fredag aften.

Min personlige vurdering af serien er pt. Rødovre - Frederikshavn 55/45 selvom Whitehawks har vundet første kamp.

Men det bliver utroligt spændende at se, hvordan Rødovre reagerer på denne situation, men de skal nok komme igen.

mvh

Thomas
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Postby Gambler » Sun Mar 02, 2008 10:14:59

Hej Thomas,

Det kunne være spændende hvis du kunne give os din vurdering af de forskellige serier i % efter hver runde.

Du må geren give dem både før og efter kampene i dag hvis du ser dette indlæg.

Her er min % på hvem der går videre:

AaB - OIK 85-15
Herning - Totempo 95-05
SønderjyskE- Nordsjælland 80-20
Rødovre Frederikshavn 50-50

Alle andre er selvfølgelig også velkommen til at byde ind......
Gambler

Postby Carlos112 » Mon Mar 03, 2008 12:03:22

"Som det ser ud nu, har jeg stadig Rødovre som favorit. De har et klart stærkere hold end Frederikshavn, og jeg er meget overbevist om, at serien bliver udlignet allerede fredag aften. "

Hvorfor gav du/I så 1,95 på Rødovre? Fandt ikke andre bookier der var i nærheden af det odds i startede ud med.

Edit.
Må være passende at jeg skriver under eget navn, når du nu gør det. :)

Mvh Rehne Pedersen, Aalborg
Carlos112

Postby Thomas Vandsted » Tue Mar 04, 2008 8:59:31

Hej Gambler og Carlos.

Godt nok lang svartid jeg er ude i her, men bedre sent end aldrig.

Nu er de igang med 4.kamp lige som jeg skriver nu, så det er ikke rigtigt til at lave en vurdering af procenterne.

Angående kamp 2 mellem Frederikshavn og Rødovre, så var grundlaget for vores odds det faktum, at selvom Rødovre har et bedre hold end Frederikshavn, så er deres spillestil meget svær for Rødovre. Endvidere havde sejren i Rødovre også givet Whitehawks blod på tanden, hvilket betyder meget for sådan et hårdt kæmpende hold.

Rigtigt som du siger, så var vi den udbyder, som gav højst odds på Rødovre i anden kamp. Alle andre havde lagt større vægt på resultaterne fra grundspillet, hvorfor vi differentierede os fra dem. Nu gik det jo heldigvis for os sådan, at det blev et rigtigt godt resultat, da næsten 95 procent af de penge, som var sat på den kamp, var spillet på en Rødovre-sejr.

Men jeg må indrømme, at både Herning, AaB og Rødovre har meget større problemer i deres serier, end jeg overhovedet havde drømt om. Men det gør jo kun slutspillet endnu mere spændende.

mvh

Thomas Vandsted
Thomas Vandsted

Postby tim01 » Wed Mar 05, 2008 9:36:15

Hej Thomas.

Hvordan ser du de top tre hold fra grudspillets chancer for semifinale nu? (RMB, HBF, AAB)

Hilsen Tim
tim01

Postby Thomas Vandsted » Wed Mar 05, 2008 11:08:58

Hej Tim -

Ja sikke et slutspil, der er godt nok blevet vendt op og nede på nogle serier, når man ser på placeringerne fra grundspillet.

Hvis vi ser på de tre Top 4 hold, som er kommet bagud med 3-1 i deres serie, giver jeg dem følgende chancer for at avancere til semifinalerne.

Herning 35%
Rødovre 23%
AaB 16%

Udregningerne er lavet udfra de sandsynligheder jeg giver holdende, for at vinde de næste tre kampe.

Så udfra mine beregninger, ser det bestemt ikke for godt ud for de ovennævnte hold.

Dog er ingenting afgjort og fredagens kampe vil højst sandsynligt vise et par stærke come backs fra hjemmeholdene.

God fornøjelse med det.

Thomas Vandsted
Thomas Vandsted

Postby Olli » Thu Mar 06, 2008 7:35:48

Hvordan baserer du de 35 %, som du har sat på Herning? Har du set dem spille da?!
Olli

Postby Thomas Vandsted » Fri Mar 07, 2008 1:38:31

Hej Olli -

Ja at slynge en procent ud, er ikke helt fair, når jeg ikke har begrundet det.
Hermed følger så min begrundelse for de 35% til Herning.

Jeg tager sandsynligheden (min vurdering) for at Herning vinder kamp 5 ganger den med sandsynligheden for sejr i kamp 6 og 7.

I kampen i aften i Herning, vil jeg giver dem omkring 75% chance. I en eventuel 6. kamp i Hvidovre 60% og ender det i en 7.kamp i Herning 80%.

Det giver et regnestykke, som ser således ud (0,75*0,60*0,80) = 0,36 = 36%
Når du ser på disse tal, så kan tallene måske virke høje, men vinder Herning i aften, så vil chancen til kamp 6 også blive større, og en sejr her, vil give dem en endnu større chance i sidste kamp.

Som tidligere skrevet er det blot mine procenter, men du kan jo prøve at tage dine egne og regne sammen, så kan du se hvor uenige vi er.

Held og lykke med det.

Thomas Vandsted
Thomas Vandsted

Postby Olli » Fri Mar 07, 2008 11:42:22

Jamen jeg har Herning som svage favoritter til hver af de næste mulige kampe.

65 % ca for Herning-sejr i hver kamp. 0,65*0,65*0,65 = 0,274625 = 27,5 %.. Vi er sikkert ikke så uenige.

Det var bare selve begrundelsen, eller om det bare er en fornemmelse? :)
Olli

Next

Return to Oddssætter hos Danske Spil - Thomas Vandsted