Hvordan sætter i et odds?

Thomas sætter odds på ishockey for Danske Spil, og vil svare på stor og småt om hockey, specielt spilorienteret.

Hvordan sætter i et odds?

Postby Gambler » Wed Jan 30, 2008 3:26:40

Jeg kan desværre ikke komme online i aften til din chat, så prøver lige at spørge her.

Hvis du må fortælle det kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan du kommer frem til et odds?

Hvad du lægger vægt på?
Skader, hjemmebane statestik, indbyrdes opgør osv.

På forhånd tak
Gambler

Postby Thomas Vandsted » Wed Jan 30, 2008 5:55:16

Hej Gambler -

For at sætte odds på en ishockeykamp, skal den grundlæggende viden omkring holdene være up to date. Dvs. at jeg skal have et overblik over truppen, hvilket indebærer karantæner, skader, sygdom og andre parametre, der kan holde spillere væk fra isen.

Inden sæsonen bliver der lavet en grundig analyse af alle holdene, så der kan laves et bud på et mesterskabsspil. Det er derfor vigtigt med en vision fra klubben, hvordan ser økonomien ud, nye spillere og selvfølgelig afgang.

Når sæsonen så er i gang, skal der så fra runde til runde følges op på alle hold.
Derefter er oddssætningen reelt en sandsynlighedsvurdering, hvor vi sætter procenter på alle udfald. Derefter beregnes oddset udfra den tilbagebetalingsprocent, som kan skal laves til.

Det er meget overordnet selvfølgelig - men jeg læser de fleste ishockeysider på nettet, snakker med trænere og assistenter, for at kunne være opdateret med situationen i den enkelt klub.

Håber du gav et lille indblik i fremgansmåden.

/Thomas
Nu må alle de finalenederlag stoppe, sæt igang AaB !
Thomas Vandsted

Return to Oddssætter hos Danske Spil - Thomas Vandsted