Ny landstræner!

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Ny landstræner!

Postby Oulun Kärpät » Fri May 16, 2008 10:12:56

Hej Esben

Hvordan har du det med at Mike er blevet fyret samt hvad mener du, at hvilke kvaliteter mener du at man skal kigge efter til den nye landstræner, som nu skal findes?

Var det evt, noget for dig?

Oulun
Oulun Kärpät

Postby Esben Nedermark » Thu May 22, 2008 10:06:40

Hej Oulun

Hvordan jeg har det med at Mike Sirant ikke længere er i spidsen for seniorlandsholdet vil jeg ikke kommentere. Jeg kan kun sige, at Mike som privatperson er en meget behagelig og et yderst posetiv menneske. De ishockeymæssige kvaliteter vil jeg lade andre om at afgøre. Men når nu afgørelsen er truffet, tror jeg, at det er vigtigt for det fremtidige arbejde, at den nye landstræner bliver europæisk, hvis ikke nordisk (læs svensk) Det ud fra den betragtning, at landsholdet(ene) har været svensk præget i 10 år forinden (Jim Briten og Mikal Lundström) samt den kensgerning, at mange at landsholdene - både senior og junior har spillere, som enter spiller i Sverige eller også har en fortid i den svenske skole. Vores træneruddannelse i Danmark er ligeledes lavet ud fra den svenske model, så hele vores landsholdsorg. er "gennemsydet" af svensk islæt. Jeg tror, at alt andet lige, så vil det være nemmere med en ny landstræner fra "hinsidans" som vil kunne gå lige ind og fortsætte linien, både spillemæssigt og kulturmæssigt.
Og til sidst - nej, jeg bliver ikke den nye landstræner.
Esben Nedermark

Return to Landsholdet - Esben Nedermark