Al bank liga træner

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Al bank liga træner

Postby Mikael » Tue Jan 13, 2009 1:11:07

Hej

Hvordan kan det være du ikke er træner for et af holdene i Al Bank Ligaen?

Man ser jo tit i andre sportsgrene hvordan et ass. træner job med landsholdet kan kombineres. F.eks. Bredsdorf i håndbold.

Mvh
Mikael
Mikael

Re: Al bank liga træner

Postby Esben Nedermark » Wed Jan 14, 2009 11:32:23

Hej Mikael. Det kan rigtig nok se lidt mærkeligt ud, at jeg har været omkring seniorlandsholdet i 7 sæsonen som ass. træner, og så ikke har noget med en liga klub i den hjemlige turnering. Udfordringen kunne være spændende nok, og jeg mener også, at det er vigtigt, at vi uddanner danske ligatrænere. De vil alt andet lige også være mere interesseret i at spille danske spillere ind på "deres" hold. I min situation er der flere faktorer, som gør, at jeg ikke har taget udfordringen op. En "headcoach" er altid i skudlinien, dvs at der er ingen "jobgaranti". Spiller holdet dårligt - så ryger cheftræneren som regel først. Arbejdstiden er elendig. Det er altid om aftenen og i week-enderne der trænes og spilles kampe - og der er ofte ikke godt for et familieliv med børn. Sluttelig er lønnen heller ikke aktraktiv. Ofte er trænerne dårligst lønnet, uden pension og kort opsigelsesvarsel. Jeg har i dag et fuldtidsjob som erhvervsassurandør i Tryg, hvor jeg har fået indføjet i min ansættelseskontrakt, at der er bevilliget fri til landsholdsaktiviteter. Det er vist ikke mange firmaer, hvor man kan få så gode ansættelsesforhold ! Iøvrigt er min funktion på landsholdet blevet ændret til Team manager, hvor den nye Cheftræner er Pär Bäckman med Stefan Lunner som ass. træner. Der arbejder jeg mere med mandsskabsplejen, som er lige så vigtig for et holds succes, som alle de andre faktorer.
MVH Esben Nedermark
Esben Nedermark

Re: Al bank liga træner

Postby Mikael » Wed Jan 14, 2009 5:50:04

Hej

Tak for et ganske uddybende svar. Det giver jo god mening det du siger. Held og lykke i fremtiden med landsholdet, jeg håber og tror på vi kommer til OL. Det kunne være stort.
Mikael

Return to Landsholdet - Esben Nedermark