OL Truppen

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

OL Truppen

Postby Mikael » Thu Jan 22, 2009 4:47:55

Hej Esben

Så er landsholdstruppen ude. Jeg har et par spørgsmål i den forbindelse.

A) Er det en bruttotrup. Kan du evt. kommentere på hvor mange backs/forwards vi skal have med og hvornår sorteringen foregår.

B) Hvorfor er rutinerede spillere som Mike Grey og Michael Smidt ikke udtaget. De er i min verden 2 eller 3 klasser bedre end dem der er udtaget. Man undres virkelig..

C) Hvad er din holdning til Norge. Tror du vi kan slå dem. Det hold de kommer med er jo måske det stærkeste norske hold nogensinde, med bla. topscoreren i svensk eliteserie.?

Vh
Mikael
Mikael

Re: OL Truppen

Postby Esben Nedermark » Fri Jan 23, 2009 3:28:27

Hej Mikael - Ja, det er en bruttotrup, som er udtaget. Det med udgangspunkt i, at der skal spilles 2 omgange mere i vores hjemlige turnering, der skal spilles een testmatch mod Østrig på næste søndag i Wien og Alsvenskan har også gang i turneringen, mens vi er samlet og spiller i Wien. Så der kan nå at ske mange ting endnu - både ind og ud !! Pär Bäckman udtager den sidste endelige trup og om det hedder 7 backs og 13 forwards eller 8 og 12 ved jeg ikke, men det er i det leje.
Hvem der er udtaget kan jeg ikke kommenteret. Kun at Bäckman og Stefan Lunner har i deres øjne udtaget den trup, som de tror mest på.
Med hensyn til Norge - så har du ret. De har hjemmebane, de har klassespillere fra den svenske Eliteserie og den norske Liga, så det er helt sikkert et kanonhold som i mine øjne absolut må bære favoritrollen. MEN der er altså også 2 andre hold med i turneringen. Frankrig har også et klassemandskab, så vi får mere en rigeligt med at slå. Det seneste sæsoner har vi både tabt, spillet uafgjort og vundet over - og den sidste kamp i Kiev op til jul, hvor vi vandt 4-0 skal man måske ikke ligge så meget i , idet Frankrig havde - efter de havde spillet kamp om aftenen - måtte køre hele natten fra Minsk i Hvidrusland og til Kiev som de ankom til kl 06.00 om morgenen. Derefter skulle de spille mod os kl 15.00 - hård kost !! Desuden er Kassaksatan også et klassemandskab, som jeg er sikker på også kan lave overraskelse. Så vi får rigelig at se til i Oslo !! MVH Esben
Esben Nedermark

Re: OL Truppen

Postby ElQuapo » Wed Feb 04, 2009 1:01:59

Hej Esben

Jeg har lagt mærke til at mange af de andre lande ved OL kvalen har spillere fra AHL med.

Letland har f.eks. Jānis Sprukts (Rochester Americans) og Mārtiņš Karsums (Providence Bruins). Østrig har Michael Grabner (Manitoba Moose). Norge har endda en NHL spiller i Ole Kristian Tollefsen (Columbus Blue Jackets).

Hvor meget har man fra dansk side forsøgt at få nordamerikanske spillere med? NHL spillerne er vel enormt usandsynlige, men spillere som Sebastian Dahm og Morten Madsen f.eks.?
ElQuapo

Return to Landsholdet - Esben Nedermark