Landsholdsspillere uden kamptræning

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Landsholdsspillere uden kamptræning

Postby Mikael » Wed Jan 28, 2009 11:18:08

Hej Esben

Sad lige og kiggede på stillingen i Sverige og meget tyder på at MIF ikke ryger i kval til superallsvenskan. Det vil betyde at sæsonen er slut den 27 feb. for Jesper Damgaard og Nicklas Hardt.

Samtidig har man jo set hvordan en spiller som Peter Hirsch ikke har trænet de sidste par måneder, og der er også problemer med de landsholdsemner der er i Totempo. F.eks. Thomassen, og ja man tør jo næsten ikke nævne det hvis Cobras går konkurs.

Mit spørgsmål er har i landsholdsledelsen en eller anden form for plan, således at spillerne kan holdes igang inden et VM der vel ligger i april måned?

Specielt med Damgaard og Hardt der begge er nøglespillere på landsholdet kan en længere pause uden istræning/kamp være kritisk.

Vh
Mikael
Mikael

Re: Landsholdsspillere uden kamptræning

Postby Esben Nedermark » Tue Feb 10, 2009 11:25:16

Hej Mikael - er først lige vendt hjem fra OL kval i Oslo, derfor mit sene svar. Økonomiske problemer og konkurs er jo aldrig rart, men planen er som de øvrige år, at allerede primo marts måned bliver der lavet "punktsamlinger" som er træningssamlinger, hvor spillere, som er slået ud af turneringen, skal holde sig i form. Dette kan også i nogle tilfælde være posetivt, idet et langt og udmarvende slutspil kan tære på alle resourser. Det er desuden planlagt 4 - 5 testkampe mod stærke nationer op til VM start, så alle skal nok være klar - det lover jeg !!!
MVH Esben
Esben Nedermark

Return to Landsholdet - Esben Nedermark