VM2009

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

VM2009

Postby NHL » Wed Apr 08, 2009 4:57:24

Hej Nedermark,

Ser med stor glæde frem mod det kommende VM, hvor vi efter min mening kommer til at stille med det stærkeste danske landshold nogensinde. Mener du også at det er det stærkeste landshold nogensinde og hvad er forventningerne/målsætningen for slutrunden?

Derudover håber jeg du vil være med på en lille leg, hvor du skal give dit bud på følgende:
(Mit eget bud står i parentes)

Bedste danske spiller(MVP) ved VM? (Frans Nielsen)
Dansk topscorer? (Mikkel Bødker)
Største danske bisse? (Nichlas Hardt)
Største danske positive overraskelse/gennembrud? (Kirill Starkov)
Største danske flop? (Målmændene generelt)

Håber du har tid og lyst til at svare...

__________NHL___________
NHL

Re: VM2009

Postby Esben Nedermark » Tue Apr 14, 2009 12:42:10

Hej NHL - så blev der lidt tid i kalenderen til at svare på dit indlæg. Om det er det stærkeste landshold nogensinde er meget vanskeligt at svare på - først og fremmest så har vi ikke fået klartegn fra alle spillere/klubber endnu - så meget kan ændre sig inden første puckkast 25. april. Siden du skrev er Stefan Lassen blevet knæskadet og dit bud på året gennembrud er siet fra truppen. Men det er rigtigt, at det ser lovende ud.
Målsætningen er helt klart i første omgang at kvalificere os til mellemrunden - det indebærer selvfølgelig, at vi får revance mod vores evige rivaler fra Norge - og det vil glæde mit hjerte, såfremt dette lykkes !
Hvem der bliver MPV er helt åbent - jeg tror personligt på Patrick Galbraith.
Topscorer er vanskeligt at sige - Mikkel Bødker er et godt bud - men jeg tror mere, at det bliver Morten Green eller Kim Staal.
Vi har ingen bisser på landsholdet og jeg tror personligt, at vi vinder Fair Play, ligesom de foregående år.
Største danske posetive overraskelse - har jeg en helt klar opfattelse, men den vi jeg ikke dele med dig endnu - det er en overraskelse !
Der bliver ABSOLUT INGEN flop - uanset resultatet til VM, så gør danmark det fantastisk - når man tænker på det antal spillere, som vi skal rekutere til et landshold. Det er vildt imponerende, at vi kan være med i det fine selskab. Problemet er snarere, at folk efterhånden er blevet forvent med dansk deltagelse og gerne forventer, at vi avancerer - og det er MEGET svært.
Håber på et godt VM og at så mange danske fans som muligt dukker op - så skal vi gøre vort bedste til, at I får en kanon oplevelse.
MVH Esben
Esben Nedermark

Postby Obama » Thu May 07, 2009 4:58:36

Tillykke med det nyligt (for Danmark) overståede VM. Det må næsten ses som en succes med de tre sidste sejre, selvom det ikke lykkedes at komme videre til mellemrunden.

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvem du havde regnet med som den største danske positive overraskelse?
Personligt synes jeg, at Mads Bech Christensen gjorde det overraskende godt...

Vh
Obama
Obama

Postby Esben Nedermark » Tue May 19, 2009 2:42:22

Hej Obama - tak for din mail. Så er hockeysæsonen overstået og der er lidt ro på. Efter 4-5 uger på farten, så var det tiltrængt med lidt "off-ice" - Derfor mit sene svar. Personligt er jeg ikke så meget for at fremhæve enkelte spillere frem for andre, da jeg synes at ALLE gjorde en fremragende indsats. De "gamle" rutinerede krafter trådte i karakter, da det gjalt (Morten Green lavede altså 8 point - og husk på at vi snakker A-VM !) Jesper Damgaard spillede med rutine og overblik, Kim Staal spillede fantastisk med tanke på, at næste hele sæsonen havde været ødelagt pga skuldeskade. De unge nye spillere gjorde det forrygende og gik uimponeret ind til kampene - det er fantastisk at arbejde sammen med dette hold ! Jeg vil dog godt løfte sløret for, hvem jeg personligt havde store forventninger/forhåbninger til - som ville brage igennem til dette VM - og det var Philip Larsen. Med den sæson, som Philip havde haft i Frölunda, var det spændende at se, om han kunne holde niveauet - og det kunne han. På trods af sine 19 år, spillede han med utrolig autoritet og overblik - og selvfølgelig, når man spiller 25-30 min i hver kamp, vil man lave fejl en gang imellem - det er uundgåeligt - men det var meget få. Men som du selv skriver, så overraskede Mads Bech også alt og alle - og det var fantastisk dejligt at se, at Mads til trods for at han spiller i den hjemlige liga - kunne få sit spil op på så højt et plan. Der var også "hardhitter" Hardt, som uimponeret satte den ene supertakling efter den anden midt på banen, hvilket er meget svært, og kræver meget overblik. Som jeg har skrevet før, så har danske ishockeyfans nogle gange svært ved at sætte tingene i rette perspektiv - og glemmer, at det er A-VM vi deltager i, at at Danmark er et lille land ishockey-mæssigt - så det drengene præsterer - er aldeles fremragende !!!
Håber at mange fans vil drage til Tyskland næste år og følge landsholdet - de vil få en fantastisk oplevelse
Bedste hockeyhilsner - Esben
Esben Nedermark

Return to Landsholdet - Esben Nedermark