Frans Nielsen

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Frans Nielsen

Postby nielsen024 » Wed Apr 15, 2009 8:45:18

Hej Esben. Nu er du sikkert travlt beskæftiget med forberedelserne til VM, så regner ikke med hurtigt svar. Vi er mange, der glæder os vildt til det kommende VM. Det var bare et skår i glæden, da jeg her til morgen læste, at Frans Nielsen af NYI ikke får lov at komme med i Danmarks trup.
Så er det, jeg vil spørge. Er Europas ishockey union for slappe, når NYI kan tage sådan en beslutning. Hvorfor får man ikke aftaler på plads, som man har indenfor fodbolden, hvor klubberne bliver nød til at lade spillerne repræsentere deres lande i landskampe.
Kunne også godt tænke mig at vide, om man ville have taget samme beslutning over for et af super 8 landene som Rusland eller Sverige, eller er det fordi Danmark er en lille brik i ishockey sammenhæng, at man viser den arrogance.
Vi glæder os over, at vi har fået danskere til NHL, det er bare synd, at det så skal ødelægge så meget andet. At man ikke kan benytte spillere, der er i NHL slutspil, det kan man så forstå (nu de ikke vil flytte de kampe). At man ikke kan benytte spillere, fra hold der er slået ud, det er skammeligt.
Man sætter udviklingen i stå i de mindre ishockey nationer, det er jo ved et stærkt landshold, at interessen breder sig i befolkningen. NHL har alt for meget magt, når de får lov at ødelægge det for europæisk ishockey. Kan ikke passe, man skal nedlægge A-VM, pga de får lov at styre det hele.
Lige til sidst. Jeg har en kammerat, der er halv nordmand. Han hår haft håneretten lidt for længe. Lov mig lige at få ram på de nordmænd til VM, det vil glæde mig meget hehe.
Jeg ønsker jer et rigtig godt VM, vi følger jer og hepper.

Venlig hilsen Mikkel........
nordjyden
nielsen024

Re: Frans Nielsen

Postby Esben Nedermark » Thu Apr 23, 2009 11:32:47

Hej Mikkel - saa er vi paa plads i Schweiz - og klar til at spille paa lordag. Med hensyn til Frans Nielsen og NYI, saa har du ret - det er ikke optimalt, at NHL korer deres eget lob. Men NHL er en privat liga og ikke underlagt noget forbund og altsaa heller ikke IIHF (International Ice Hockey Federation) NYI har meddelt Danmark at Frans ikke kan spille af helbredsmassige aarsager, idet han har haft 2 skader i lobet af sasonen, og disse skader kraver genoptraning heleforaar og sommer. Det er deres beslutning, som vi eller IIHF intet kan gore noget ved. Saadan er det bare, og det er ikke fordi DIU eller IIHF er vattet eller ikke har pondus.
Og ja, jeg lover dig, at vi vil gore ALT hvad vi kan for at slaa de f......... Nordmaan !!!!!
VM hilsen fra Esben
Esben Nedermark

Return to Landsholdet - Esben Nedermark