Forberedelser til VM

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Forberedelser til VM

Postby Carlos112 » Mon Mar 03, 2008 1:04:09

Hej Esben.

Super du og de andre gider skrive her på siden.

Vil du ikke skrive lidt om hvordan trænerteamet forbereder sig til et VM?

Er i fx rundt og se kampe med de andre hold, eller nøjes i med film? Er I ude og se de spillere som ikke spiller i Danmark? Eller er der måske ikke økonomi til sådanne rejser?

Mvh Rehne Pedersen
Carlos112

Postby Esben Nedermark » Mon Mar 03, 2008 10:19:01

Hej Rehne - selv tak. Dette er jo en måde at udvikle ishockeyen herhjemme. At man diskutere, informerer og oplyser. Så tror jeg, at mange misforståelser kan ryddes af vejen. Vi er jo trods alt en lille familie, som bliver nødt til at holde sammen, ellers kan vi ikke opretholde det fantastiske høje niveau, som vores danske landshold har - ikke kun på seniorsiden men også på ungdomsholdene.
Til spørgsmålet om hvordan vi forbereder os til et VM, så er det en lang proces. Det er aftalt, at landstræner Mike Sirant ser flest mulige kampe på Sjælland (han bor i København) samt kampe med dansk islæt i Sverige sammen med ass. træner Stefan Lunner. Jeg tager mig primært at kampe i Jylland og vi laver en feed back efter hver runde - hvem har udmærket sig - hvem "hænger til i bremsen" - hvem skal vi evt teste næste gang m.v.
Efter hver lansholdssamling vurderer vi samtlige spillere, og dette sammenholdes løbende i sæsonen. Dette giver os en indifikation om de ca 45 spillere, som vi har i en bruttotrup. men vil ikke altid give det endelige billede af den sluttelige trup. Vi har ikke hverken økomomi eller resourcer til at rejse over atlanten og se vores danske spillere der er i aktion, men ligesom i Danmark, så har vi et netværk og selvfølgelig også de respektive trænere, som vi trækker på, for at få så mange informationer om danske landsholdsemner. Så det er et stort puslespil, som er igang hele sæsonen, for at kunne udtage den endelige trup til VM. Vi ser selvfølgelig også kampe på TV og læser samtlige aviser og alle hockey"sites" for hele tiden af være ajour med hvad der foregår.
Jeg håber, det giver lidt indblik i vores forberedende arbejde op til VM - jeg vil prøve på lidt senere at fortælle lidt omkring forberedelserne under selve VM - hvem gør hvad, hvornår og hvorfor !!
Hockeyhilsen fra Esben Nedermark
Esben Nedermark

Postby Carlos112 » Mon Mar 03, 2008 11:38:50

Takker mange gange for dit svar. Det er spændende at høre noget om hvordan i arbejder. Er jo desværre ikke så meget pressen skriver om hockey, og specielt ikke om baggrundshistorierne.

Glæder mig til at høre mere når VM nærmer sig.
Carlos112

Return to Landsholdet - Esben Nedermark