Bødker og landsholdet

Her vil den assisterende landstræner svare på spørgsmål

Bødker og landsholdet

Postby Mr. AaB » Mon Oct 19, 2009 1:14:48

Hej,

Kan slet ikke forstå at Bødker er blevet rykket ned på andet holdet.

Er han ikke for god til det?

Men det er vel godt for landsholdet?

Så har jeg et spørgsmmål mere, hvad syntes du om starten på den nye liga med de færre udenlandske spillere osv?

på forhånd tak
Mr. AaB

Re: Bødker og landsholdet

Postby Esben Nedermark » Fri Oct 23, 2009 11:01:29

Hej Mr. Aab - At Mikkel Bødker er sendt ned i AHL med begrundelsen, at han stadigvæk har meget at lære, er også fuldstændig uforstående overfor mig. Når man i sidste sæson lå i top 10 - var blandt de 5 spillere i truppen, som spillede flest kampe - ja, så lyder det helt godnat. Men det er vel i NHL som i så mange andre idrætsgrene, at den pågældende træner har sine favouritter, og vil prøve at ændre en negativ trendt - eller måske få en spiller "sulten" igen. Kun træneren har svaret, og det er sjældent, at han melder det rigtige svar ud til offentligheden. Jeg tror selv, at det kun er et spørgsmål om tid, før Mikkel er tilbage i NHL (og ikke nødvendigvis i Phønix).
Hvad angår vor hjemlige liga - ja, så er det ubetinget det bedste, der er sket i mange år ! Vi har rigtig mange talenter, som kommer nedefra, og de får nu muligheden at få nogle kampe i benene og en masse rutine, så om ganske få år har vi en liga bestående at primært danske spillere, som har lige så højt niveau, som ligaen har haft de seneste år. KLubbernes økonomi har også fuldstænding været smadret af det høje lønniveau, som har været aktuelt de senere år - nu får de mulighed for at fokusere på det sportslige ! Publikumsmæssigt ser det også ud til at være en succes - folk vil hellere se naboens knægt - end een eller anden ukrainer, som de alligevel ikke kan udtale navnet på. Ishockeyen er blevet meget mere publikumsvenligt - idet disiplinen måske ikke er i top, og derfor kommer spillet til at bølge frem og tilbage - med masser af afslutninger og chancer - lidt amerikansk spillestil.
MVH Esben Nedermark
Esben Nedermark

Return to Landsholdet - Esben Nedermark