Nu vil jeg ikke blande mig i din "kreative" bogføring, hvor du tæller back-point med
Jeg vil blot konstatere, at de - før tilgangen af de to nye udl. - stærkeste forwards, er sat i kæde sammen. Hvad har det så resulteret i? Hvor mange af dem er på top ti listen i ligaen? INGEN! Første mand ligger nummer 16.
Hvis du synes det er tilfredsstillende - fair nok - jeg havde forventet mere, og så vidt jeg husker havde HC også forventet mere af specielt Jacina.
Så nej - jeg kræver ikke MERE af 1. kæden hare fordi 2. kæden ikke leverer.
Du spørger hvem en række spillere skulle erstattes med... Det er jo indlysende at hverken JJ eller FA kunne erstattes af folk fra egne rækker, og Jacina og Lipovsky er jo også indkøbt som direkte afløsere herfor - og det er jo fint nok. Hvem der har afløst Reinert er ikke til at vurdere, men vi har jo fået et par udmærkede folk udefra.
Jeg går ud fra, at årsagen til, at Brennan, Morisette og Kivistö ikke blev forlænget var, at man sigtede højere, og ville have bedre udlændinge - man kan så diskutere om det indtil videre er lykkedes. Jeg synes specielt Brennan gjorde en kanon indsats - har Mike Martin indtil videre gjort det bedre?
Det jeg primært ville gøre anderledes ift. ledelsen er, at jeg ville sørge for at fastholde de danske spillere, som vi skal bygge videre på - her tænker jeg ikke på dem, der er røget til udlandet. Det er hamrende ærgeligt, at man ikke har kunnet fastholde folk som Lie, Nordentoft, Smedegård... Hvem er det på forwardsiden vi skal bygge videre på, som det ser ud lige nu?
Hvis vi havde fastholdt egne folk, var det ikke nødvendigt at hente de ekstra udlændinge - så kunne vi satse på nogle få, der virkelig kunne gøre en forskel - og ligge solidt i top 10 på pointlisten